شناسهٔ خبر: 79428 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عملكرد يگان حفاظت سازمان ملى در سه روز ايام نوروز٩٩ اعلام شد

جلوگیری از تعرض به ۱۰۰۳۵۷ مترمربع اراضی ملی در ۳ روز نخست نوروز۹۹/ منع فعالیت پروژه ای در جاده کن- سولقان به دلیل تعرض به اراضی ملی با همکاری اداره کل راه تهران

جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، عملکرد سازمان را در روزهای اول تا سوم فروردین، تشریح کرد.

سرهنگ جواد خردمند فرمانده يگان حفاظت سازمان ملى زمين و مسكن در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، عملكرد آن يگان را در حفاظت از اراضى ملى از ابتداى فروردىن تا سوم فروردين ٩٩ اعلام كرد.

فرمانده يگان حفاظت سازمان ملى زمين و مسكن، آمار عملکرد یگان حفاظت در ۳۵ اداره کل و ۴۰۰ شهرستان را در روزهاى اول تا سوم فروردين تشريح كرد.

عملکرد یگان حفاظت در روز اول فروردین 

به گفته خردمند در اول فروردين تعداد ٤٧٦ واحد گشت فعال بودند و گزارش هاى دريافتى مردمى از طريق سامانه ١٦٥٦، به تعداد٢١ مورد گزارش شده است كه از اين ميزان ۹ مورد در مساحت ۴۶۶۶۶ متر رفع فورى تصرف انجام شد. در روز اول فروردين در ٣٠ استان هيچ تصرف و يا تعرضى گزارش نشد.

فرمانده يگان حفاظت سازمان ملى زمين و مسكن از بازدید غیر مترقبه توسط فرمانده یگان حفاظت در استان تهران خبر داد و گفت: در منطقه رندان از اراضی سولقان يك مورد فورى رفع تعرض به اراضى ملى انجام شد. همچنين، با همكارى اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و به منظور حفظ حقوق بیت المال پروژه امداد نجات در جاده کن- سولقان، منع فعالیت شد.

وی ادامه داد: انتقال مصالح ساختمانی توسط یک خودرو نیسان برای زمین خواران توسط یگان حفاظت استان تهران، متوقف و مدارک جهت بررسی به ستاد یگان ارجاع داده شد.

عملکرد یگان حفاظت در روز دوم فروردین 

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، عملکرد یگان را در دوم فروردین بدین شرح اعلام کرد: ۴۷۷ مورد گشت، ۱۶ مورد گزارش مردمی، ۸ مورد رفع تعرض فوری در مساحت ۳۰۷۵۰ متر گزارش شده است. همچنین در ۲۸ استان در روز دوم فروردین هیچ رفع تعرضی ثبت نشد.

خردمند در خصوص عملکرد قرارگاه نوروزی یگان حفاظت، نیز گفت: بازدید از اراضی منطقه حکیمیه، بازدید از پلاک ۳۱ اصلی موسوم به نوده از اراضی شهرستان دماوند، بازدید از یگان حفاظت مستقر در راه و شهرسازی شهرستان پردیس، دیدار با فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان دماوند جهت همکاری با یگان حفاظت شرق استان تهران انجام شد.

عملکرد یگان حفاظت در روز سوم فروردین 

خردمند گفت: در سوم فروردین تعداد ۴۸۰ واحد گشت، ۱۵ مورد گزارش مردمی، ۱۱ مورد رفع تعرض در مساحت ۲۲۹۸۱ مترمربع ثبت شد. همچنین در این روز، در ۲۹ استان هیچ تعرضی ثبت نشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بازدیدهای غیرمترقبه در سوم فروردین را بازدید از اراضی ملارد (خیابان خوشنام)، بازدید از اراضی مسکن مهر صفادشت شهرستان شهریار،  و توجیه، آموزش و سازماندهی پرسنل یگان حفاظت شهرستان شهریار برشمرد.