شناسهٔ خبر: 79430 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران پرند:

آغاز عملیات اجرایی واحدهای مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن در پرند/ ساخت ۷۴۲۰ واحد در قالب دو سایت ۸۸ و ۱۳۰ هکتاری

شهر جدید پرند عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۴۲۰ واحد در قالب دو سایت ۸۸ و ۱۳۰ هکتاری خبر داد.

پدرام صمیمی‌فر، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سهمیه ۲۰ هزار واحدی شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن، گفت: در راستای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در دو قالب مشارکتی و فروش اقساطی، برنامه‌های خودمان را پیش می‌بریم.

او، افزود: در خصوص بحث‌های مشارکتی یک سایت ۸۸ هکتاری با ظرفیت سه هزار و ۴۲۰ واحد و یک سایت ۱۳۰ هکتاری به ظرفیت حدود چهار هزار واحد مسکونی در دستور کارمان قرار دارد که سایت ۱۳۰ هکتاری با مشارکت بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح در حال آماده شدن است و علاوه بر احداث واحدها، آماده‌سازی و احداث خدمات مرتبط نیز در مقیاس مرکزمحله شامل دو باب مدرسه، یک درمانگاه بزرگ مقیاس، مسجد، واحدهای تجاری و پارک ۳۷ هکتاری همزمان با ساخت واحدها در دستور کار قرار دارد.

عضوهیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند عنوان کرد: برنامه‌های مربوط به واحدهای مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن در پرند آغاز شده است؛ در این راستا سایت ۱۳۰ هکتاری نزدیک به ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی یک پروژه ۴۶۰ واحدی در سایت ۸۸ هکتاری شروع شده است و سایر پروژه‌ها نیز در مرحله انعقاد قرارداد و صدور پروانه از شهرداری است.

صمیمی‌فر، یکی از مشکلات در مسیر پیشبرد اهداف طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید را موضوع صدور پروانه خواند و عنوان کرد: با توجه به اینکه تا پروانه ساخت صادر نشود ما امکان ساخت واحدها را نداریم، امیدواریم شهرداری و وزارت کشور صدور پروانه ساخت واحدهای این طرح ملی را سرعت ببخشند و ما بتوانیم عملیات اجرایی را دنبال کنیم.