شناسهٔ خبر: 79439 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان خبر داد

جاده‌های شمالی استان کرمان باز است /تخریب جاده آسفالت ده رضا بر اثر سیل /باز کردن بیش از ۶۰ مسیر روستایی از دیروز

علیخانی-راهداری کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان از بازبودن راه‌های اصلی شمال استان کرمان خبر داد.

حاج سیدعلی سید علیخانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به باز بودن راه‌های این استان گفت: در شمال استان کرمان به غیر از راه آسفالت ده‌رضا در شهر ریزان که بر اثر سیل شدید تخریب شده و نیز بخشی از راه‌های روستایی خاکی که آب بردگی داشته است، باقی راه‌ها باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

علیخانی ادامه داد: از آنجا که ابتدای سال گذشته جاری شدن سیل در استان کرمان خسارات زیادی به بار آورد به همین دلیل برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام دادیم. همچنین در این مدت تعداد زیادی از پل‌های آسیب دیده، حدود ۶۷ پل را ترمیم کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان افزود: با پیش بینی‌های انجام شده سیل اخیر خسارات چندانی به بار نیاورد و برای جاده‌های آسفالته به غیر از همان یک مورد که اشاره کردم مشکلی پیش نیامد. البته تعدادی از جاده‌های خاکی و روستایی که عمدتا در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند، تخریب شده اند که همکاران با استفاده از ماشین آلات مخصوص از جمله بولدوزر در حال باز کردن راه‌های بسته شده روستایی هستند.

او با اشاره به این که تا دیروز حدود ۱۲۰ روستا مسدود بود و تا کنون اقدام به بازگشایی بیش از راه ۶۰ روستا کرده ایم، تصریح کرد: همان طور که عنوان کردم این روستاها عمدتا دارای راه خاکی بوده یا در مناطق کوهستانی قرار دارند، برخی راه ها نیز تردد در آنها به ندرت صورت می گیرد و بیشتر عشایر از آنها استفاده می کنند.

علیخانی ادامه داد: عمده خرابی ها ناشی از سیل در جنوب استان کرمان بوده است.