شناسهٔ خبر: 79477 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير فرودگاه زنجان خبر داد

برنامه ريزی برای توسعه فرودگاه زنجان و ايجاد مسيرهای جديد پروازی در سال ۹۹

محمدقاسمی- فرودگاه زنجان مدير فرودگاه زنجان از برنامه ريزی برای اتمام پروژه نيمه کاره توسعه فضای ترمينالی فرودگاه در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد قاسمی با بیان این که فرودگاه زنجان در ۸ ناتيكال مايلي شمال غرب شهر زنجان قرار گرفته و از مجهزترين فرودگاه‌های تازه تاسیس همسطح خود است، تصریح کرد: این فرودگاه مجموعه‌های مورد نياز يك فرودگاه پيشرفته را از جمله واحدهاي عملياتي مراقبت پرواز، الكترونيك، ايمني زمينی، نيروهای نظامی و انتظامی، هواشناسی، سوخت گيری، گمرك، گذرنامه و ناجا را شامل می شود.  اهمیت این فرودگاه به دليل استقرار در كريدور هوایی شرق به غرب كشور و ارایه سرويس به تمام پروازهاي داخلی و خارجی غرب كشور از طريق دستگاه های تقرب پرواز RCAG،DME ،NDB،VOR و رادار MSSR  دو چندان شده و بسياري از مسير های بين المللي و داخلي براي اتصال به استان های كشور پهناور ايران و كشورهای شمال غرب كشور به فرودگاه زنجان منتهی مي شوند.

مدیر فرودگاه زنجان در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی سال ۹۸ گفت: در این راستا می توان به برقراری مجدد پرواز به مشهد مقدس پس از وقفه چند ماهه با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آتا و استانداری، زیباسازی، بهسازی ترمینال و تغییر چیدمان آن همراه با افزایش فضای مسافری اشاره کرد.

او افزود: همچنین تعویض و بهسازی بخشی از سقف آن، نصب بالابر معلولان و افراد توانخواه در ترمینال، بهسازی سیستم گرمایش و سرمایش و تعویض تابلوهای برق ترمینال، افزایش فضای اداری با استفاده از فضای بی استفاده ترمینال، تکمیل محوطه سازی و زیباسازی مقابل ترمینال، تکمیل و تجهیز ساختمان حراست CCTV  و همچنین افزایش دوربین های نظارتی فرودگاه و ساخت دیوار حفاظتی برای سایت رادار و RCAG  گیلوان زنجان از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته بود.

وی همچنین از راه اندازي سامانه ATC LOG و e-FPL در واحد کنترل ترافيک هوايي فرودگاه زنجان، بهسازی و بازسازی اساسی موتورخانه های فرودگاه و همچنین بهسازی و بازسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی، انتقال اطلاعات سیستم هایIT  و دوربین های نظارتی بر بستر فیبر نوری، تکمیل بهسازی واحد برج مراقبت و اتاق رکوردر ساختمان تکنیکال بلاک و تعویض شیشه های ترمینال و تکنیکال بلاک در راستای مدیریت سبز خبر داد.

قاسمی در معرفی مهمترین برنامه های فرودگاه زنجان در سال ۹۹ گفت: در این راستا می توان به پیگیری برای ایجاد مسیرهای جدید پروازی برای مسیرهای تهران، عتبات عالیات، ترکیه و غیره، اتمام پروژه نیمه کاره توسعه فضای ترمینالی در بخش غرب و شرق آن، تجهیز ساختمان حراست CCTV و اجرای دوربین های نظارتی در جاده های دسترسی فرودگاه اشاره کرد. همچنین ارتقا و تکمیل زیرساخت‌های نرم افزاری حراست، راه اندازی سامانه ۱۹۹ (اطلاعات پرواز)، تجهیز ترمینال فرودگاه به اینترنت وایرلس برای استفاده مسافران و کارکنان، برنامه ريزي جهت توسعه فرودگاه تا رسيدن به جايگاه مناسب آن، پروژه احداث جايگاه تشريفات با کمک استانداری و تکمیل عمليات بهسازي و زيباسازي ترمينال داخلي فرودگاه از دیگر مواردی است که می توان از آن‌ها یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، قاسمی ادامه داد: همچنین پیگیر ساخت اتاق مادر و کودک، تبیین فرصت‌های سرمايه گذاري و پیدا کردن سرمايه گذار برای توسعه فرودگاه، اخذ سند برای اراضی فاقد سند فرودگاه و نصب کنسول جدید برای برج کنترل ترافیک هوایی این فرودگاه هستیم.

وی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۸ در مجموع ۱۳۰ پرواز مسافربری و ۲۶۷۴ پرواز غیر مسافری شامل آموزشی، امدادی و... با جابجایی ۱۵ هزار و ۶۴۲ مسافر و ۱۷۳ تن بار انجام شده است.