شناسهٔ خبر: 79513 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

پیش‌بینی بارش پراکنده برای فردا در شرق کشور/ احتمال بارش تگرگ در پنج استان/ آب‌های جنوبی کشور شنبه مواج و متلاطم خواهند بود

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و از احتمال بارش پراکنده باران برای مناطق شرقی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: برای امروز در غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و مناطقی از شمال‌غرب کشور، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای به‌نسبت شدید رخ خواهد داد و این وضعیت، روز شنبه در غالب مناطق نیمه‌غربی مرکز و جنوب کشور خواهد بود.

او با اشاره به این‌که فردا برای شرق کشور انتظار بارش‌های پراکنده را داریم، افزود: در مناطق مستعد استان‌هایی مثل لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان نیز انتظار بارش تگرگ را داریم.

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی عنوان کرد: روز یکشنبه به‌تدریج از شدت بارش در شمال غرب و غرب کم خواهد شد و بارندگی در شرق و شمال شرق و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی کشور ادامه دارد.

وی با بیان این‌که روز یکشنبه برای کهگیلویه و بویراحمد، فارس و کرمان، انتظار بارش تگرگ را داریم، خاطر نشان کرد: بارش‌ها تا اواخر هفته آینده با شدت و ضعف در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد و مناطق سردسیر و مرتفع می‌تواند به شکل برف باشد.

گودرزی، گفت: فردا، آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود. تهران نیز برای امروز آسمانی کمی تا نیمه ابری دارد و احتمال دارد برای امشب بارش پراکنده بهاری را تجربه کند.