شناسهٔ خبر: 79527 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های هرمزگان:

پروژه نصب دستگاه کمک ناوبری فرودگاه‌های هرمزگان تکميل شد/ توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس در سال ۹۹

فرودگاه هرمزگان مديرکل فرودگاه‌های هرمزگان با اشاره به تکميل پروژه نصب دستگاه کمک ناوبري در فرودگاه های بندرلنگه و ابوموسي در سال ۹۸، از پيگيری براي اتمام پروژه احداث تاکسی وی جديد و توسعه اپرون فرودگاه بين المللي بندرعباس در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوذر ضیائی با اعلام این خبر عنوان کرد: از جمله اقدامات مهم انجام شده در فرودگاه‌های هرمزگان طی سال ۹۸ می توان به لایروبی آبروهای لندساید و ایرساید، اصلاح مسیرهای خروج آب در لندساید، تکمیل پروژه نصب دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه های بندرلنگه و ابوموسی و احداث جاده های دسترسی و محوطه سازی اطراف ایستگاه، تعویض کنسول های ایستگاه ایمنی زمینی، بهسازی اتاق CCR  و احداث اتاق جدید ترانس های فرودگاه ابوموسی اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان افزود: در این راستا می توان از نصب نوار سبد گردان در گیت های ترانزیت، نصب دکل روشنایی در اپرون، اضافه شدن دو دستگاه خودروی فالومی جدید به فرودگاه های بندرعباس و بندرلنگه و تهیه شش دستگاه کلید فشار متوسط برای نصب و راه اندازی در سال ۹۹ نام برد.

وی همچنین در معرفی مهمترین برنامه های اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان در سال ۹۹ عنوان کرد: در این راستا ضمن پیگیری اتمام پروژه احداث تاکسی وی جدید و توسعه اپرون ( با ظرفیت دو محل پارک) و روکش اپرون قدیم، عملیات زهکشی و جمع آوری آب های سطحی فرودگاه بندرعباس انجام و اتمام احداث ساختمان ایمنی زمینی فرودگاه بندرلنگه پیگیری می شود.

ضیائی افزود: از دیگر برنامه های سال ۹۹ می توان به تعویض کنسولی و سیستم سوئیچینگ فرودگاه‌های ابوموسی و بندرلنگه، شروع مطالعات احداث باند دوم و ساختمان تکنیکال بلاک، ساماندهی سرویس رودهای اپرون، بهسازی معابر در مسیرهای منتهی به پارکینگ خودروها و نصب دستگاه ILSجدید در فرودگاه بندرعباس، تکمیل پروژه دیوار حفاظتی فرودگاه بندرعباس، ابوموسی و بندرلنگه و نصب چراغ های پاپی و تقرب در فرودگاه ابوموسی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایرانمدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان عنوان کرد: سال ۹۹ در فرودگاه بندرلنگه ضمن نصب سیستم پایش تصویری، دیوار حفاظتی پیرامون فرودگاه احداث و ساختمان استخر و محوطه ایمنی زمینی تکمیل می شود.

وی همچنین گفت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۸،  ۵۱۴۷ پرواز خروجی و ۵۱۴۳ پرواز ورودی در فرودگاه‌های هرمزگان انجام شد که طی آنها ۵۵۵ هزار و ۷۸۴ مسافر خروجی و ۵۴۴ هزار و ۹۶۴ مسافر ورودی جابه جا شدند.