شناسهٔ خبر: 79532 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

تحریم ها تاثیری بر توسعه بنادر استان نداشت/ ادامه کار مگا پروژه ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی/ افزایش ۵۰ میلیون تنی ظرفیت بندر شهید رجایی با ساخت ترمینال مکانیزه مواد معدنی

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: علی‌رغم همه تحریم‌ها به ویژه در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی ، طرح‌های توسعه‌ای در بنادر استان به هیچ وجه متوقف نشد.

اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین طرح‌های توسعه‌ای بنادر این استان اظهار داشت: علی‌رغم همه تحریمها به ویژه در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی، طرح‌های توسعه‌ای در بنادر استان به هیچ وجه متوقف نشد.

وی افزود: اکنون چندین پروژه از جمله مگا پروژه توسعه ترمینال کانتینری در بندر شهید رجایی در حال انجام است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به شرکت‌های متعدد تولیدی که در پیرامون بندر فعالیت می کنند، اشاره کرد و گفت: در این حوزه شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه فعالیت می کند .

وی ادامه داد: در همین زمینه برای پاسخگویی به محصولات صادراتی این پالایشگاه سه پست اسکله نفتی هم اکنون در بندر شهیدرجایی در حال ساخت است.

عفیفی پور ترمینال مکانیزه مواد معدنی با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن را از دیگر پروژه‌های در حال احداث عنوان کرد و گفت: این پروژه، ظرفیت فعلی بندر شهید رجایی را ۵۰ ملیون تن افزایش خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: ترمینال مکانیزه مواد معدنی با توجه به هدف‌گذاری‌ها در صنعت فولاد قادر به رفع نیاز کارخانه‌های فولاد کشور خواهد بود. این پروژه در قالب قرارداد سرمایه‌گذاری و توسط بخش غیر دولتی انجام می‌شود.

این مقام مسئول به فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز اشاره‌ای داشت و گفت : فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی یك مگا پروژه بندری با پیچیدگی‌های خاص فنی و عمرانی است.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارتقا جایگاه کانتینری بندر شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶,۳ میلیون TEU به ۸,۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸هزار و ۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵هزار DWT را از جمله اهداف اجرای مگا پروژه طرح توسعه بندر شهید رجایی عنوان كرد.

این مقام مسئول با بیان اینكه پروژه طرح توسعه بندر شهید رجایی بعنوان یك مگا پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار بشمار می‌آید كه پیشرفت روز‌افزون آن را شاهد هستیم، خاطر نشان كرد: بومی‌سازی دانش بندری با اتكا بر تخصص مهندسان جوان و با انگیزه ایرانی كه مصمم به اجرای دقیق تعهدات خود هستند، مبین تحكیم دانش افزایی و مهمترین مقوله درجهت اثباب ناكارآمدی تحریم هاست كه این مهم باید مورد توجه جهانیان  قرار گیرد.