شناسهٔ خبر: 79548 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

بارش‌های بالای ۲۰ میلیمتر در استان‌های شرقی و جنوبی کشور/هشدار مخاطرات سیل به ساکنان فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌‌های جنوبی و رضوی

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را در ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد و نسبت به وقوع سیل در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌‌های جنوبی و رضوی هشدار داد.

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر بارندگی باران و برف در بخش‌های وسیعی از کشور ادامه دارد که بارندگی در نیمه غربی کشور به شکل بارش باران است.

ضیائیان ادامه داد: بارش‌های امروز ۱۰ فروردین در بخش‌های جنوبی استان کرمان، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، فارس و اغلب نقاط کشور حتی خراسان‌رضوی و شهر مشهد سیل آسا است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توضیح داد: بارش برف درساعات گذشته در برخی مناطق از جمله داراب، خوانسار در استان اصفهان و لاله زار در استان کرمان گزارش شده است.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته دمای تهران بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتیگراد بود و بین مراکز استان‌ها سردترین مرکز استان، شهرکرد با دمای مثبت ۳ درجه سانتیگراد و گرم‌ترین مرکز استان بوشهر با دمای مثبت ۳۱ بوده است.

ضیاییان در خصوص پیش بینی وضعیت جوی کشور برای روزهای آتی نیز اعلام کرد: طی چند ساعت آینده، شدیدترین بارش‌ها را در استان فارس، کرمان و استان هرمزگان خواهیم داشت. همچنین، بارش‌ها در استان خراسان رضوی و بخش‌هایی از استان سمنان در ساعات آینده حجیم خواهند بود.

وی عمده بارش‌ها را برای فردا ۱۱ فروردین در نیمه شرقی متمرکز دانست و گفت: بارش های شدید را برای فردا در بیشتر استان های نیمه شرقی شاهد خواهیم بود. همچنین، استان های واقع در نوار شمالی کشور نیز فردا، بارش خواهند داشت.

ضیائیان یادآور شد: شدیدترین بارش‌ها نیز برای جنوب کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوجستان پیش‌بینی شده است. همچنین بخش‌هایی از خراسان جنوبی نیز بارش‌های بالای ۲۰ میلمتر را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: امروز بعدازظهر در تهران از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود. فردا بارش‌ها در تهران به شکل خفیف است. در روز سه‌شنبه در ارتفاعات شرقی استان تهران بارش را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی استان‌های پرمخاطره از نظر بارش را برای امروز ۱۰ فروردین، شامل استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه بارش‌ها برای روزهای آتی در استان‌های نامبرده ادامه خواهد یافت، از کاهش بارش‌های پرمخاطره در دو استان چهارمحال‌وبختیاری و خورستان تا عصر امروز ۱۰ فروردین خبر داد.