شناسهٔ خبر: 79549 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير فرودگاه ايلام خبر داد

بهره برداری از ترمينال جديد فرودگاه ايلام در سال جدید

فرودگاه ایلام مدير فرودگاه ايلام با اشاره به پيشرفت ۵۰ درصدی ساخت ترمينال جديد فرودگاه ايلام از بهره برداری اين طرح در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد جواد یگانه با اعلام این خبر عنوان کرد: ایلام، استانی مرزی است که فاصله زیادی (۷۵۰ کیلومتر) با تهران دارد. این استان مورد توجه ویژه مردم استان و شیعیان کشور عراق که در مجاورت این استان ساکن هستند قرار گرفته است. هر هفته تعداد زیادی از شیعیان عراق درقالب ۱۰ پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و آسمان از فرودگاه ایلام به مشهد و برعکس جابه جا می شوند.

مدیر فرودگاه ایلام در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی سال ۹۸ گفت: یکی از توفیق‌های مهم ما درسال۹۸ برقراری پرواز های شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر مشهد- ایلام و برقراری پروازهای ایلام به نجف در ایام اربعین توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر بود. اکنون ماهانه حدود ۶۰ تا ۷۰ پرواز به مقصد تهران و ایلام داریم که توسط شرکت های هواپیمایی ماهان، آسمان، ایران ایر و زاگرس انجام می‌شود.

یگانه با بیان اینکه سال ۹۸، ادامه ساخت ترمینال جدید فرودگاه ایلام با زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع به پیشرفت ۵۰ درصدی رسید، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال برابر جدول زمان بندی شده و پیش بینی های موجود در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه بهسازی با اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال انجام شده که شامل طرح هایی از جمله محوطه سازی و بهسازی ترمینال، منازل مسکونی و مهمانسراها و بهسازی ساختمان سپاه حفاظت است. همچنین طرح ساخت موتورخانه مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال مراحل برگزاری مناقصه و تجهیز کارگاه را پشت سر گذاشته است. همچنین محوطه سازی فرودگاه برابر طرح جامع فرودگاه در حال انجام است.

مدیر فرودگاه ایلام همچنین از پیگیری برای برطرف کردن مانع پروازی (آنتن صداوسیما ) در راستای باند ۱۴ فرودگاه خبر داد و گفت: سال ۹۸ به دستور استاندار و همکاری مدیرکل منابع طبیعی استان، حدود ۱۰ هزار مترمربع از اراضی در اختیار منابع طبیعی، تملک شده که به ساخت سایت NDB اختصاص یافت. سیستم NDB نصب شده در فرودگاه به دلیل محدودیت پخش از فرودگاه به ارتفاعات مشرف بر فرودگاه انتقال خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وی افزود: سال ۹۸ دو دستگاه خودروی کفساز پیشرفته و پیشروی جدید به فرودگاه اختصاص یافت. همچنین  یک دستگاه Xray جدید و پیشرفته جهت اسکن بار همراه مسافر در اختیار فرودگاه قرار گرفت. ضمن اینکه جهت بالابردن کیفیت ارسال و دریافت پیام بین برج مراقبت و پروازهای ورودی به فرودگاه یک دستگاه فرستنده گیرنده در ارتفاعات کوه مانشت در ۱۰ کیلومتری فرودگاه نصب و راه اندازی شد.

یگانه با بیان اینکه سال ۹۹ شاهد بهره برداری از ترمینال جدید و نیز موتورخانه مرکزی فرودگاه ایلام خواهیم بود، گفت: سال ۹۹ حدود ۱۰ کیلومتر جاده حفاظتی فرودگاه را به دوربین مداربسته مجهز می کنیم و همچنین پیگیر نصب چراغ های اپروچ در ابتدای باند ۳۲ هستیم.

وی همچنین از پیگیری برای احداث ساختمان جدید پلیس و نیز جاده ارتباطی و  دسترسی به سایت GP  فرودگاه خبر داد.

مدیر فرودگاه ایلام عنوان کرد: سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به افزایش پنج درصدی پرواز دست یافتیم و در مجموع از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن ۲۵۵۸ پرواز با جابه جایی ۱۹۸ هزار مسافر و ۱۳۰ تن بار انجام شده است.