شناسهٔ خبر: 79573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد

۹ پروژه فعال ساختمانی نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار

دکتر قاری قران دراستان اصفهان ۱۱ پروژه در حوزه سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی در حال اجراست که از این میزان ۹ پروژه توسط اداره‌ کل راه و شهرسازی استان و ۲ پروژه مستقیما توسط سازمان مجری و با هماهنگی این اداره‌ کل اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از داره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، با اعلام گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص اجرای پروژه های دولتی و تاسیسات عمومی این اداره کل در سال ۹۸ گفت: ۹ پروژه اجرای ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی در سطح استان فعال است که پس از تعطیلات نوروزی و رفع مشکلات بهداشتی روند فعالیتشان ادامه می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد این پروژه ها که ۴۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، دارای پیمانکار منتخب بوده و در مجموع برای تکمیل به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز دارند.

 قاری قرآن با اشاره به پروژه احداث ساختمان مدیریت بحران و قابلیت های این ساختمان گفت: این پروژه که در باغ فدک استان واقع شده، نخستین ساختمان مدیریت بحران شهری کشور است که به دلیل تصمیم گیری در زمان بحران شهری، یکی از پروژه های شاخص این اداره کل به شمارمی رود و با اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیارد ریال، در سال ۹۸ به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسیده است.  

 وی همچنین از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه ساختمان جدیدالاحداث فرمانداری اردستان بعنوان پروژه شاخص دیگر این اداره کل اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه تاکنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص جزئیات سایر پروژه ها اذعان داشت: احداث ساختمان توسعه فرمانداری اصفهان دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تاکنون برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. پروژه های احداث ساختمان های توسعه فرمانداری های آران و بیدگل و چادگان بصورت مجزا ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده داشتند و به ترتیب دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ و ۹۵ درصدی هستند. پروژه های احداث ساختمان محیط زیست گلپایگان و احداث ساختمان بخشداری کویرات آران و بیدگل، دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی بوده و برای اجرای هر یک از این دو پروژه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.    

به گفته قاری قرآن، پروژه احداث ساختمان بخشداری بخش چنارود با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و ۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده جهت تکمیل و محوطه سازی به ۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.  

او افزود: پروژه مرکز بهداشت ۱۰ تخت خوابه رهنان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به علوم پزشکی تحویل شده است.  

علیرضاقاری قرآن به ۲ پروژه احداث ساختمان های دولتی که کارفرمای آن وزارت راه و شهرسازی است، اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه ها احداث ندامتگاه ۷۵۰ نفری کاشان است که برای احداث این پروژه تا کنون ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده وبا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تقریباً آماده بهره برداری بوده و در سال جاری افتتاح می شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: ساخت بیمارستان ۲۱۶ تخت خوابی نجف آباد با زیربنای ۱۸۲۵۰ متر مربع یک دیگر از پروژه هایی است که مجری آن وزارت راه و شهرسازی است. این پروژه با پیشرفت ۴۵ درصدی، بدلیل کمبود اعتبارات در حال تفویض و واگذاری به وزارت بهداشت و درمان است.  

او همچنین اظهار کرد: پیگیری ها و هماهنگی های این دو پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شده است.  

قاری قرآن در پایان عمده مشکلات این پروژه ها را عدم تخصیص اعتبارات بیان کرد و تاکیید کرد: قطعا با تزریق اعتبارات لازم می توان با سرعت بیشتری پروژه ها را تکمیل کرد و تحویل داد.