شناسهٔ خبر: 79589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمار تردد در لرستان همچنان نزولی است

IMG-20200319-WA0011.jpg در دهم فروردین ۹۹، تردد وسایل نقلیه در محورهای لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در دهم فروردین ۹۹ تعداد ۱۵۰ هزار و ۱۹۴ وسیله نقلیه در محورهای لرستان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۶۳هزار و ۳۷۵وسیله نقلیه، ۵۷درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۲۵.۴۹ درصد بوده است، افزود: در این روز تردد ۳۸هزار و ۲۹۶ وسیله نقلیه سنگین در محورهای استان ثبت شده در حالی که سال گذشته در همین روز ۴۴ هزار و ۵۷۳ دستگاه از این نوع وسیله نقلیه در محورهای استان تردد داشته است.

شرفی با بیان اینکه ساعت اوج تردد بین ۱۷ تا ۱۸ گزارش شده است، گفت: سرعت متوسط در محورهای مجهز به ترددشمار استان در این روز ۷۴.۵کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی با اشاره به آمار تردد خودروهای ورودی و خروجی نیز گفت: در دهم فروردین امسال ۱۸هزار و ۴۱۴ وسیله نقلیه به استان وارد شده که در مقایسه با سال قبل با ۶۲هزار و ۶۱۴ وسیله نقلیه، ۲۹درصد کاهش نشان می دهد و آمار خودروهای خروجی از استان نیز در این روز ۱۹هزار و ۶۶۱ وسیله نقلیه بوده که نسبت به همین روز در سال گذشته با ۶۵هزار و ۴۹۷ وسیله نقلیه، ۳۲درصد کاهش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان خاطرنشان کرد: تردد وسایل نقلیه در ۱۵ روز گذشته از تعطیلات نوروزی دو میلیون و ۷۵۶ هزار و ۱۹۱ وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با پنج میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۲ وسیله نقلیه ۵۲.۶۰درصد کاهش دارد.