شناسهٔ خبر: 7963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور رییس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت:

بیمارستان فوق تخصصی ۱۳۳ تختخوابی تبریز به بهره‌برداری رسید / تقدیر لاریجانی از اقدام‌های انجام شده ۲ سال اخیر در حوزه سلامت

علی لاریجانی همزمان با نیمه شعبان و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۳۳ تختخوابی امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز چهارشنبه به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این بیمارستان در زمینی به مساحت سه هکتار با ۲۰ هزار متر مربع زیربنا احداث شده و دارای هفت اتاق عمل ، ۲۷ تخت وی‍‍‍ژه سی سی یو و آی سی یو، بخش‌های درمانگاه، اورژانس، کودکان، جراحی، داخلی و زنان می باشد که برای ساخت آن ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است .

تقدیر لاریجانی از اقدام‌های انجام شده ۲ سال اخیر در حوزه سلامت

علی لاریجانی در مراسم افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ۱۳۳ تختخوابی دانشگاه آزاد تبریز با اشاره به وضعیت نابسامان حوزه بهداشت و سلامت در سال ۹۲ اظهار کرد: یکی از مسایل مهم کشور در شرایط کنونی موضوع سلامت است که خوشبختانه در دو سال اخیر با همکاری دولت و مجلس اقدام های خوبی برای بهبود این حوزه انجام شده است.

وی افزود: بخاطر افزایش قیمت ارز و کمبود منابع اعتباری شرایط حوزه سلامت در کشور خوب نبود و مردم در شرایط سختی از نظر سلامت زندگی می کردند .

وی ادامه داد: البته پس از آن کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برنامه مدونی را برای کمک به وزارت بهداشت تدوین کرد که با تلاش نمایندگان مجلس جهشی در حل مساله بهداشت بوجود آمد و مردم در این حوزه آرامش پیدا کردند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس به منظور سامان بخشی به حوزه بهداشت و سلامت و رفع دغدغه مردم در سال ۹۳ منابع قابل توجهی به این امر در نظر گرفتند که تا حد زیادی مساله بهداشت و درمان حل شد .

وی افزود: از طرفی در سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی با افزایش یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص اعتباراتی از محل یارانه ها اراده جدی خود برای حمایت از حوزه سلامت را نشان داد .

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قطعا مردم آذربایجان نقش زیادی در تفکر اصیل اسلامی داشته و بر گردن ایران حق دارند و امیدواریم این هدیه ای باشد تا در بستر سامان یافته تری در حوزه بهداشت و درمان زندگی کنند .

لاریجانی پیشنهاد کرد: به میمنت افتتاح بیمارستان در ایام ولادت امام زمان، به مدت ۲۰ روز خدمات بیمارستان و دانشکده دندانپزشکی برای مردم رایگان باشد .

رییس مجلس شورای اسلامی را در این سفر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همراهی می کنند .

نظر شما