شناسهٔ خبر: 79672 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی در پی کشته شدن راننده کامیون حامل کالای اساسی

حمایت از تمامی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار/ درخواست شناسایی و مجازات عوامل جنایت/ رانندگان حمل بار، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تسلیت از جان باختن راننده کامیون حمل بارهای اساسی اعلام کرد: عوامل این جنایت شناسایی و مجازات می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشته شدن محمد تقی مهابادی راننده ۳۲ ساله ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالا که در حین حمل کالای اساسی به ضرب گلوله جان به جان آفرین تسلیم کرد را تسلیت گفت. 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تسلیت در پی جان باختن محمد تقی مهابادی راننده کامیون حامل کالای اساسی که شامگاه دوزادهم فروردین ماه به ضرب گلوله در جاده ایرانشهر جان به جان آفرین تسلیم کرد، گفت: امروزه کشور در دو جبهه  مقابله و مدیریت بیماری کرونا و از طرف دیگر برای تامین کالاهای اساسی وارد عرصه مجاهدت شده است. اما در این میان نمی توان از نقش پررنگ رانندگان ناوگان حمل‌‌ونقل عمومی بار چشم پوشی کرد که از طرفی مسئولیت حمل کالاهای مورد نیاز بهداشت و درمان به استان‌های مختلف را بر دوش می‌کشند و از طرف دیگر در همین شرایط حساس کنونی در راه حمل کالا‌های اساسی مردم ایران اسلامی داوطلبانه گام بر می‌دارند. 

وی افزود: مرحوم محمد تقی مهابادی نیز از جمله همین رانندگان بود، جوان ۳۲ ساله‌ای که با هزاران امید و آرزو با عشق و  ایثار از استان البرز اقدام به حمل محموله تخت بیمارستانی برای تجهیز مراکز درمانی پذیرنده بیماران مبتلا به کرونا به سمت استان سیستان و بلوچستان حرکت کرد و در مسیر بازگشت مسئولیت حمل محموله برنج که یکی از انواع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است را بر عهده گرفت.   

اسلامی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار کشور را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی خطاب کرد و گفت: محمدتقی مهابادی نمونه بارز این سربازان است که در مسافت‌های طولانی اقدام به جابجایی کالاهای اساسی از بنادر به نقاط مختلف کشور با توجه به شرایط موجود می کنند که مردم برای رعایت اصول بهداشتی و قطع زنجیره حیاتی ویروس کرونا از خانه‌های خود بیرون نمی‌آیند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحوم محمد تقی مهابادی، اعلام کرد: مرحوم مهابادی و تمامی رانندگان ناوگان حمل‌نقل عمومی بار جزو خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی و مورد حمایت ما قرار دارند و بنده از همان ساعات اولیه با پیگیری موضوع از ریاست شورای تامین استان خواسته ام که هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و مجازات عوامل این جنایت اقدام کنند.

گفتنی است، شامگاه دوازدهم فروردین ماه،‌ محمد تقی مهابادی که با همراهی یکی از اقوام خود اقدام به حمل کالای اساسی (برنج) از چابهار به تهران  کرده بود در جاده ایرانشهر به ضرب گلوله به ناحیه گردن جان به جان آفرین تسلیم کرد.