شناسهٔ خبر: 79701 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

گسل فعال و لرزه زا سبزواران مسبب زلزله كهنوج/ ١٥ آبادى تحت تاثير زلزله

 بازدید وزیر راه و شهرسازی از ۱۰ روستای زلزله‌زده سراب رييس بهش زلزله مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازى جزييات زلزله ٤ كهنوج مرمان را اعلام كرد و گفت: اين زلزله، ١٥ آبادى با حدود ١٠ هزارنفر جمعيت را تحت تاثير قرار داد.

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، جزییات زلزله ۴ کهنوج کرمان که روز گذشته ۱۵ فروردین ساعت ۲۰:۳۶ به وقوع پیوست را اعلام کرد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله ای با بزرگی ۴ و عمق کانونی ۸ کیلومتری در ۲۳ کیلومتری جنوب استان کهنوج رخ داد. رومرکز تعیین شده برای این زمین لرزه در راستای گسل فعال و لرزه زا سبزواران واقع  شده است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در اطراف رومرکز زلزله ۴ کهنوج روستاها و آبادی های قرار دارند که حدود ۱۵ آبادی احتمالا شدت ۴ این زمین لرزه تجربه کرده باشند.

به گفته وی، جمعیت کل این آبادی ها ۹۱۴۸ نفر و تعداد واحدهای مسکونی آنها۲۳۷۶ واحد است که از آن میان ۱۵۵۷ واحد اسکلت دار و معرف نوسازی نسبتا مناسب در این منطقه است. روستاهائی مانند میجان، زمین بنداب باریک، آب باریک، دهاران زمین بند از جمله این آبادی ها هستند که تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند.