شناسهٔ خبر: 79757 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديركل فرودگاه‌های استان آذربايجان غربی خبر داد

تعریف سه پروژه برای سال جاری/ نصب یک دستگاه DVOR در سال ۹۹/ساخت دو پارکینگ جدید

محمدعلی نائل قراملکی مديركل فرودگاه‌های استان آذربايجان غربی توسعه سطوح پروازی، بهسازی ترمینال خارجی و زهکشی و جمع‌آوری آب‌های سطحی را از اولویت های این فرودگاه در سال جاری برشمرد.

محمد علي نائل قراملكي، مديركل فرودگاه‌هاي استان آذربايجان غربي در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی به بیان مهم‌ترین اقدام‌های سال ۹۹ پرداخت و با بیان این که تعداد پروازها در مسیرهای مختلف را افزایش دادیم، توضیح داد: سال گذشته بیشتر کارهای مطالعاتی پروژه‌های مختلف انجام شد و برای توسعه سطوح پروازی از جمله اپرون، تاکسی‌وی‌ها و باند اصلی فرودگاه مشاور گرفتیم.

قراملکی درباره باند فرودگاه ارومیه گفت: باند فرودگاه ارومیه ۳ هزار و ۲۵۰ متر طول و ۴۵ متر عرض دارد و هواپیماهای رده ایرباس ۳۳۰A ، ایرباس ۳۰۰A و بویینگ ۷۴۷B با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی می توانند در این باند نشست و برخاست کنند.

وی ادامه داد: سطح این باند طی چند سال گذشته یکسری مشکلات پیدا کرده و نیاز به بهسازی و روکش دارد.

او با بیان این که پارکینگ فرودگاه ظرفیت پذیرش ۶ پرواز شامل ۲ هواپیمای کوچک، ۲ هواپیمای متوسط و ۲ هواپیمای بزرگ را دارد، تصریح کرد: از آن جا که یک قسمت از اپرون فرودگاه اکنون قابل استفاده نیست و از سوی دیگر هواپیماهای دیگر در مسیر اروپا در این فرودگاه سوختگیری می‌کنند، بنابراین در نظر داریم دو پارکینگ دیگر به فرودگاه اضافه کنیم.

مديركل فرودگاه‌های استان آذربايجان غربي تصریح کرد: یکی دیگر از اقدام‌های انجام شده در سال گذشته تعویض و نوسازی روشنایی باند فرودگاه بود و تجهیزات مربوط به آن بروز رسانی شد. خوشبختانه تجهیزات کمک ناوبری و سیستم‌های ILS و  VORفرودگاه به روز است، با این وجود یک دستگاه  DVOR را خریداری کرده و امسال کار نصب آن را انجام خواهیم داد. 

او با اشاره به برنامه‌های سال آتی این فرودگاه گفت: درصددیم تا پروژه‌هایی که مطالعات اجرایی آنها در سال گذشته انجام شده است از جمله بهسازی و توسعه سطوح پروازی، زهکشی و بهسازی ترمینال که به آن اشاره شد را به مرجله اجرا درآوریم.

وی اظهار کرد: بهسازی و توسعه ترمینال خارجی که یک ترمینال قدیمی بود، در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد و به دنبال این هستیم تا یک بهسازی اساسی در آن انجام شود. علاوه بر این سال گذشته کار مطالعات زهکشی، جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساماندهی فاضلاب انجام شده است که در سال جاری آن را به مناقصه خواهیم گذاشت.