شناسهٔ خبر: 79799 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های استان فارس عنوان کرد

پیشرفت ۶۰ درصدی احداث ترمینال فرودگاه شیراز/ خرید دستگاه‌های کمک ناوبری/تکمیل ساخت ترمینال فرودگاه جهرم در سال جاری

رضا بدیعی فرد مديرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اقدام‌های انجام شده در سال گذشته از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: در سال جدید ساخت این ترمینال تکمیل می شود.

رضا بدیعی فرد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به بیان اقدام‌های انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته عملیات احداث ترمينال بين المللی فرودگاه شيراز ادامه یافت. اين ترمينال در ۳ طبقه با سازه تركيبي فلزي – بتني به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و در زميني به مساحت ۲۱ هزار مترمربع در حال اجراست.

 وی افزود: این پروژه اكنون حدود ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكی و ۹۵ درصد پیشرفت مالی دارد. در حال حاضر اجرای ساخت موتورخانه ضلع شرقی در حال اجراست و نصب نمای شيشه ضلع جنوبی به پایان رسیده است.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های مهم که سال گذشته انجام شد، بهسازی سيستم روشنايی سطوح پروازي، اجرای حفاری و كابل كشي به طول ۵۰ كيلومتر و تعويض هندهول‌ها و منهول هاي بتني با نوعPVC  به تعداد ۸۰۰ عدد بود. اجرای این پروژه علاوه بر افزایش ضریب اطمینان سیستم روشنایی سطوح پروازی، مانع از آب گرفتگی هندهول‌ها می شود و باعث سهولت و افزایش سرعت در تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها می شود.

خرید دستگاه‌های کمک ناوبری

 مديرکل فرودگاه‌هاي استان فارس از خرید تجهیرات کمک ناوبری در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: خريد آنتن رادار و سيستم‌های كمك ناوبریDVOR وILS، خرید تجهيزات و نوسازي سيستم سوئيچينگ(مديريت فركانس ها) به علاوه خريد دو دستگاه خودرو پيكاپ، دو دستگاه خودروی آتش نشاني و كفساز فرودگاهي از جمله تجهیزات خریداری شده در سال ۹۸ به شمار می رود.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس افزود: بهسازی معابر فرودگاهی، اپرون و ترمينال خارجی، بهسازی سطوح پروازي فرودگاه شيراز، بهسازی يگان پليس و سپاه، برج مراقبت پرواز و سيستم روشنايی سطوح پروازی، بهسازی ابنيه و زيرساخت‌های الكتريكال و مكانيكال، محوطه سازی و بهسازی منازل سازمانی نیز از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته به شمار می رود.

بدیعی فرد افزود: عمليات احداث سايت رادار در كوه سپيدار واقع در منطقه تنگ ريز شهرستان ميمند شامل عمليات خاكبرداری ابنيه و ايجاد راه دسترسی نيز انجام شده که با اتمام احداث اين سايت و نصب سيستم رادار MSSR  قابليت سرويس دهی در حوزه راداری به نحو چشمگيری افزايش پيدا مي كند و در آينده شاهد پوشش كامل راداري در منطقه جنوب كشور و فضاي تحت كنترل فرودگاه شيراز خواهيم بود.

اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری

وی درباره اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری استان فارس نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: از جمله اقدام‌های انجام شده در فرودگاه فسا می توان به بهسازي انبار تجهيزات فرودگاه، بهسازی دستگاه‌های كمك ناوبری و محاوط اداری، احداث كانال خروج فاضلاب، بهسازی زيرساخت‌ها و شبكه آبرسانی و ساختمان اداری و نیز درزگيری سطوح پروازی اشاره کرد.

او در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه‌های جهرم و داراب پرداخت و گفت: سال گذشته عملیات احداث ترمینال فرودگاه جهرم به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد و اکنون بيش از ۸۵ درصد پيشرفت فيزيكی دارد. در فرودگاه داراب نیز بهسازی ترمينال فرودگاه و برج مراقبت، بهسازی ساختمان پليس، ديواركشي اراضي فرودگاه و بهسازی ساختمان ايمني زميني را انجام دادیم.

بدیعی فرد، ادامه تکمیل احداث ترمینال بین المللی فرودگاه، احداث تجميع سايت هندلينگ، تکمیل شبكه زهكشي و شبكه جمع آوری آبهاي سطحي و فاضلاب، ادامه روند عمليات احداث ابنيه و راه دسترسی جهت نصب آنتن رادار در منطقه تنگريز و نیز تكميل بهسازي عوامل ميدان پروازی فرودگاه و مطالعات بررسي رخداد فرونشست سايت فرودگاه را از اولویت های سال جدید برشمرد.

او افزود: سال ۹۹ شاهد تهيه شناسنامه فنی فرودگاهی فرودگاه های جهرم و فسا و نیز مطالعه بهسازی عوامل ميدان پروازي فرودگاه داراب خواهیم بود.