شناسهٔ خبر: 79800 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

رفع خطر سیلاب در ۳ فرودگاه گرگان، ایلام و خرم‌آباد بررسی می‌شود/ رایزنی با راه‌آهن برای رفع مخاطرات فرونشست در خط‌آهن تهران- مشهد در ایستگاه ابردژ

فرونشست عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام آغاز مطالعه رفع خطر سیلاب در سه فرودگاه ایلام، گرگان و خرم‌آباد از رایزنی با شرکت راه‌آهن برای رفع مخاطرات فرونشست زمین در خط آهن تهران- مشهد در ایستگاه ابردژ خبر داد.

علی بیت‌اللهی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز مطالعات خطر سیلاب در سه فرودگاه گرگان، ایلام و خرم آباد خبر داد و گفت: در سیل فروردین ۹۸ سه فرودگاه و محوطه فرودگاهی ایلام، گرگان و خرم آباد آسیب جدی دیدند. به همین دلیل این سه فرودگاه از نظر انجام مطالعات خطر سیل در اولویت قرار گرفتند.

بیت‌اللهی ادامه داد: هدف از انجام این مطالعات این است تا مسیرهایی که امکان ورود سیلاب به داخل سایت فرودگاهی را دارند، شناسایی شوند و میزان خطر و زون های خطر و راهکارهای کاهش مخاطرات سیل در محوطه های فرودگاهی در بررسی‌ها و مطالعات ارایه شود.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در تمامی مطالعات و راهکارهای ارایه شده تلاش می شود تا از ورود سیل به محدوده سایت فرودگاه جلوگیری بعمل آید.  

وی تصریح کرد: مطالعات سیل برای سه فرودگاه ایلام، خرم‌آباد و گرگان آغاز شده است. اما در سه ماه گذشته به دلیل محدودیت‌هایی که در رفت و آمد و انجام مطالعات میدانی به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع کرونا به وجود آمد، مطالعات به تعویق افتاد که امید است با برطرف شدن مشکلات ناشی از این بیماری، بتوانیم ادامه فعالیت در این خصوص را از سر بگیریم.  

بیت‌اللهی همچنین از رایزنی با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلای ایران برای انجام مطالعات و اقدامات مهندسی در خصوص فرونشست زمین در راه آهن تهران- مشهد در حوالی ایستگاه ابردژ خبر داد و گفت: پیگیری ها برای آغاز مطالعات در این مسیر با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و عملا ادامه کار با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: فرونشست زمین در این مسیر ریلی منجر به ایجاد شکاف های خطرناک و بزرگ در سطح زمین شده است و احتمال خطر را در این منطقه به بالاترین سطح رسانده است.