شناسهٔ خبر: 79833 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان خبر داد

آغاز ساخت و تعمیر مسکن در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان

خصارات سیل در استان سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: پس از پایان بارش‌ها در جنوب استان مراحل ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب دیده آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: کمک ۱۰ میلیون تومانی برای تعمیر و ۲۵ میلیون تومانی برای احداث واحد‌های آسیب دیده در سیل را در دستور کار خود قرار داده ایم و امیدواریم که این تسهیلات افزایش یابد.

او افزود:از پنجم فروردین به محض پایدارشدن شرایط و فروکش شدن سیلاب، همکاران ما از شهرستان‌های معین در منطقه زهکلوت برای بررسی و ارزیابی مستقر شدند.

سلطانی نژاد گفت: خوشبختانه ظرف دوسه روز گذشته تمام واحد‌هایی که خسارت دیدند را در دو بخش تعمیری و احداث ارزیابی کردیم و در دستور کار قرار دادیم.
او افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق بنیاد مرکز توانستیم بخشی از کمک‌های بلاعوض را تامین کنیم و از ۲ روز پیش بخشی از این کمک‌ها به خانواده‌های آسیب دیده واریز شده است.

سلطانی نژاد با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائلی که جامعه به آن مبتلا هستند واحد‌های اداری را در زهکلوت مستقر کردیم، افزود: ساختار اداری، اجرایی، فنی و پشتیبانی را مستقر کردیم و با مشارکت مردم و توجیه آن‌ها شرایطی را مهیا کرده ایم که کمترین مراجعه و تماس را در جهت کمک به مسئولین جهت جلوگیری از شیوع کرونا و انجام کار داشته باشیم.

او بیان داشت: برای ما مشارکت با مردم مهم است و همکاران ما در بخش‌های تعمیری و احداثی با پشتیبا‌نی های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن کار را به سرعت پیش ببریم. البته مصوبه هیات دولت که استاندار مصوب و منعکس کردند را اگر آن هم تامین شود کمک بیشتری خواهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ارزیابی واحد‌های خسارت دیده به دلیل اینکه بارش ادامه دار بود، هنوز در حال انجام است، گفت: کمک ۱۰ میلیون تومانی برای تعمیر و ۲۵ میلیون تومانی برای احداث را فعلا در دستور کار خود قرار داده ایم که ان شاالله این مبلغ و تسهیلات افزایش پیدا خواهد کرد و با مدیریت این موضوع  منطقه و سایر نقاط را بازسازی خواهیم کرد.