شناسهٔ خبر: 79852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همکاری دو سویه مردم و یگان حفاظت برای جلوگیری از زمین خواری

شماره 1656 یگان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از راه‌اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در این استان جهت ارتباط مردمی با این یگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " داریوش حسینی" راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ را همیار خوب مردمی برای کمک به دولت در جلوگیری از هرگونه تعرض به اراضی دولتی و زمین‌خواری در سطح استان همدان دانست.

 وی با ابراز خشنودی از راه‌اندازی این سامانه که پل ارتباطی مفید و سازنده بین دولت و مردم است، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در مبارزه با زمین‌خواری دقت، سرعت و نظارت را افزایش دهد.

وی اعلام داشت: همشهریان درصورت مواجهه با موارد مشکوک تعرض و یا تصرف اراضی دولتی، می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۱۶۵۶، بدون نیاز به پیش شماره، این موارد را از طریق تماس با سامانه گزارش داده و همیار این اداره‌کل و دولت در مبارزه با زمین‌خواری بوده و به آن سرعت دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به این‌که گزارش‌دهی مردمی این سامانه ۲۴ ساعته خواهد بود، عنوان کرد: بدین ترتیب، افراد می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز در صورت مشاهده موارد دست‌درازی و تجاوز به زمین‌های دولتی و ملی با تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش خود را اعلام کنند.

وی پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهم‌ترین وظیفه یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دو سویه مردم و یگان حفاظت اداره کل، بتوانیم دست زمین‌خواران  و سودجویان را از اراضی دولتی کوتاه کنیم.