شناسهٔ خبر: 79876 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

تداوم بارش‌ها در بیشتر نقاط کشور به‌جز بخش‌هایی از جنوب و جنوب‌شرق/ ورود موج بارشی جدید از چهارشنبه

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی‌ در بیشتر نقاط کشور گفت: موج جدید بارشی از روز چهارشنبه وارد می‌شود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح نقشه‌های هواشناسی پرداخت و با بیان اینکه بارش‌‌ها امروز در بیشتر نقاط کشور به جز استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: شدت بارش‌های امروز در استان‌های، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق اصفهان، نیمه‌شمالی یزد، نیمه‌شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بیشتری خواهد بود.

او افزود: برای روز یکشنبه در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب، برخی نقاط جنوب شرق و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ البته بارش‌های به‌صورت پراکنده‌تر در سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه دارد. روز دوشنبه نیز علاوه بر این مناطق رگبار پراکنده باران در مناطقی از مرکز کشور نیز به وقوع خواهد پیوست.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور  به جز مناطق شمال‌شرق و شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، جوی آرام ، همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

او با بیان اینکه موج جدید بارش‌ها از بعدازظهر چهارشنبه‌ از بخش‌های جنوبی وارد کشور می‌شود، گفت: آسمان تهران نیز امروز ابری است و گاهی بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود. بیشینه دما نیز در تهران به ۱۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.