شناسهٔ خبر: 79896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی افزون بر ۵ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی سیستان و بلوچستان

اتوبوس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته تعداد ۵ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۴۱۵ نفر مسافر توسط ۵۸۲ هزار و ۷۴۹ سفر انواع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهري جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: جابجایی مسافر در این مدت نسبت سال ۹۷ رشد ۲۳ درصدی در تعداد سفر و ۱۸ درصدی تعداد مسافر را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای ۴ پایانه مسافری، ۵ انجمن صنفی کارفرمایی، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان در بخش حمل و نقل عمومی مسافری است، گفت: همچنین تعداد ۳ هزار و ۳۷۶ راننده مسافری، ۸۰۷ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۶۴ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۸۰۲ دستگاه ناوگان سواری تحت نظارت این اداره کل فعالیت می کنند.

  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: هم اکنون میانگین سن ناوگان اتوبوسی این استان حدود ۱۳ سال، ناوگان مینی‌بوس بیش از ۲۷ سال و ناوگان سواری کرایه ۱۱ و نیم سال است.​