شناسهٔ خبر: 79906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۸۰ کیلومتر پروژه راهسازی در همدان در دست اجراست

راهسازی همدان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در تشریح عملکرد این حوزه عنوان کرد: این اداره کل در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب ۳۰ قرارداد با اعتبار۲۶۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا داشت که بخشی از این پروژه ها به اتمام و بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،  حبیب نادیان رفیع عنوان کرد: از آنجائيكه بالغ بر ۹۵% حمل بار و مسافر در استان همدان از طريق حمل و نقل جاده‌اي انجام می‌شود، ايمني تردد و آسايش استفاده‌كنندگان از راه و توسعه زيربناهاي حمل و نقل زميني از قبيل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وی ادامه داد: در اين خصوص بهسازي شبكه موجود جاده‌ای، بهسازي و ارتقاء محورهاي دو خطه به چهارخطه و بهسازي وارتقاء راه‌هاي فرعي پرترافيك و پرحادثه به راه‌هاي اصلي فوق‌العاده موثر است .

نادیان  با اشاره به اینکه با تلاش و پيگيري همكاران در معاونت مهندسي و ساخت و استفاده از توان اجرايي پيمانكاران شاغل، برخي از پروژه‌ها را در سطح استان به بهره‌برداري رسانده‌ایم، اعلام کرد:  یکی از این پروژه های مهم ، چهارخطه کردن محور نهاوند – آورزمان- ملاير به طول ۵ كيلومتر است كه نقش قابل توجهي در كاهش تصادفات جاده‌اي اين محور به خصوص در ايام اربعين داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: احداث كنارگذر شيرين سو به طول ۵/۵ كيلومتر ، چهارخطه کردن محور كبودراهنگ – قيدار به طول ۶ كيلومتر ، بهسازي محور اسدآباد – داشبلاغ به طول ۵ كيلومتر  و چهارخطه کردن نهاوند-بروجرد به طول ۳ كيلومتر  از دیگر پروژه های مهم این اداره کل بوده که در سال گذشته زیر بار ترافیک رفته است.