شناسهٔ خبر: 79988 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی خبر داد

خسارت ۱۶ میلیاردی سیل به راه های روستایی غرب استان/ محور سبزوار به نیشابور آسیب ندیده و رفت و آمد در جریان است

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: سیل اخیر به راه های روستایی غرب استان در حدود ۱۶ میلیارد خسارت وارده کرده و هم اکنون تردد در محور سبزوار به نیشابور در جریان است.

ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل در محور سبزوار به شاهرود اظهار داشت: در سه روز گذشته در حوزه غرب استان خراسان رضوی و در شهرستان های سبزوار، نیشابور، خوشاب و چند شهرستان دیگر میانگین بارش ها بالای ۵۰ میلی متر بود.

وی افزود: بیشترین بارش ها در سبزوار بود که در این پروسه زمانی در استان بی سابقه بوده است. به همین خاطر باعث شد آب ها در جاده ها جاری شده و بخش زیادی از جاده ها و راه های روستایی از جمله بزرگراه سبزوار و شاهرود را تحت تاثیر خود قرار داد.

نصری تصریح کرد: در ۴، ۵ مقطع آب از سطح جاده عبور کرد که به خاطر بالا بردن ضریب ایمنی و حفظ جان مردم با کمک پلیس در مقاطعی از زمان طی دو شب گذشته جاده ها بسته شد. هم اکنون تردد برقرار است و گل و لایی که در سطح جاده وجود داشت، برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی همچنان مشغول به فعالیت هستند، گفت: خدا را شکر این سیل با حجم بارندگی زادی که وجود داشت، تلفات جانی نداشته است و هم اکنون همکاران ما در حال ترمیم شانه های جاده و دیگر اقدامات هستند.

نصری افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش ها طی دو روز آینده ادامه دارد و در روز یکشنبه این بارش ها در بیشترین حجم خود در غرب استان رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با اخطارها و هشدارهای سازمان هواشناسی آمادگی لازم در نظر گرفته شده بود، گفت: با توجه به هشدارها در حوزه وضعیت قرمز اعلام شد و همه همکاران در آماده باش صددرصدی بودند. همان طور که گفته شد علت مسدودی راه هم حجم بالای باران بود که از جاده رد شد و چاره ای جز بستن راه نبود.

وی افزود: به همین خاطر همکاران ما از همان ابتدای اعلام آماده باش مشغول و منتشر فروکش کردن آب نبودند. این آمادگی از تعطیلات نوروز ادامه داشته و با اعلام سازمان هواشناسی در ستاد و شهرستان ها آمادگی صددرصد وجود داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص خسارات وارد شده به راه های استان در سیل اخیر گفت: طبق اطلاعات جمع شده در سه روز اخیر میزان خسارت وارد شده به راه های روستایی و فرعی بیش از ۱۶ میلیارد بوده اما در راه های اصلی اتفاقی نیفتاده است و تنها آب روی آنها جاری شد که گل و لای حاصله جمع شده است.

وی افزود: در بحث کمک رسانی و امداد در کنار استفاده از همه تجهیزات و همکاران در اداره کل، از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده شد و در همان ساعات اولیه کار بازگشایی مسیرهای مسدود شده آغاز شد. در حدود ۳۷ راه روستایی و فرعی با توجه به این سیل آسیب دیده و مسدود شدند که با اقدامات انجام گرفته طی این دو روز تنها ۷، ۸ راه باقی مانده که با فروکش کردن آب کار بازگشایی آن ها نیز آغاز می شود.