شناسهٔ خبر: 80027 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی فنی بیش از ۳۴۰۰۰ ناوگان سنگین حمل و نقل جاده ای در مراکز معاینه فنی استان

2.jpeg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از مراجعه بیش از ۳۴۰۰۰ ناوگان سنگین جاده ای به مراکز معاینه فنی استان طی سال ۱۳۹۸ خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، مهدی رجایی فرد گفت: در طی سال ۹۸ بیش از ۳۴۰۰۰ مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است، خاطرنشان کرد: ۳۸ درصد از ناوگانی که به مراکز مراجعه کرده اند بدلیل نقص فنی در آزمایش های مربوطه مردود شناخته شده اند.

رجایی فرد با اشاره به اینکه مراكز معاينه فني خودرو هاي سنگين به منظور دستيابي به اهدافی مثل  ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست از آلودگی،کاهش ترافیک ناشي از نقص فني خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومي فعالیت می نمایند افزود: در استان سمنان چهار مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستانهای سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان فعالیت می‌کنند و کلیه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت مکانیزه انجام می گیرد.

وی با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی تعداد مراجعین به مراکز معاینه فنی سنگین استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ ، افزود: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام شده و در صورت نیاز به تعویض دستگاه ها و یا بهره گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران این مراکز داده می شود.