شناسهٔ خبر: 8003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بهره برداری از قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت تا پايان امسال/ ۲۱۷ کیلومتر کاهش در مسیر بندر امام خمینی -یاسوج

جاده استانی کهگیلویه و بویر احمد مديركل راه وشهرسازی استان كهگيلويه وبويراحمد در بازديد از قطعه دوم جاده پاتاوه دهدشت گفت: قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت حدفاصل ميان تنگان تا لوداب به طول ۲۸ كيلومتر در صورت تامين اعتبار تا پايان سال جاری زير بار ترافيك خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد، حسن فدايي در بازديد از قطعه دوم جاده ملي پاتاوه - دهدشت افزود: قطعه شمار يك جاده"پاتاوه-دهدشت" به طول ۲۶ كيلومتر به سمت ياسوج و قطعه ۴ به طول ۱۹ كيلومتر مورد بهره‌برداري قرار گرفته‌اند.قطعه ۲ به طول ۲۸ كيلومتر به عنوان يك قطعه كليدي جهت دسترسي به قطعه سوم در صورت تاميين اعتبار تا پايان سال ۹۴ مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به حجم سنگين عمليات اجرايي اين جاده ملي،گفت: قطعه دوم اين محور تا كنون ۶۵ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و روند اجراي آن نسبت به گذشته شتاب بيشتري گرفته است.

فدايي افزود: اين قطعه ارتباطي داراي ۵ دهنه تونل است كه كار كف سازي و لاينينگ سه دهنه تونل اين محور ارتباطي آن به پایان رسيده است.جاده ارتباطي پاتاوه - دهدشت يكي از بزرگترين پروژه هاي راهسازي در كهگيلويه و بويراحمد است که با بهره برداري از آن بيش از ۱۵ هزار نفر در شهر لوداب از توابع شهرستان بويراحمد از نعمت راه مناسب بهره مند خواهند شد.

وي گفت: با بهره برداري از اين پروژه ملي مسير بندر امام خميني (ره) به شهر ياسوج حدود ۲۱۷ كليومتر كاهش خواهد يافت كه اين امر كاهش زمان سفر از مركز كشور به بنادر جنوبي را به دنبال دارد.

دراين بازديد نماينده مردم شهرستان بويراحمد ودنا  نیز حضور داشت و مقررشد در جلسه اي توسعه راه هاي روستايي بخش لوداب در دستور كار قرار گيرد.

پيشرفت ۷۰ درصدي راه روستايي زيرنا – چاهن

همچنین در خبری دیگر مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه وبويراحمد از پيشرفت ۷۰ درصدي راه روستايي زيرنا چاهن از توابع شهرستان بويراحمد خبر داد.حسن فدايي طول اين محور را ۱۵ كيلومتر عنوان كرد و گفت : ازاين مقدار تا كنون ۴/۵ كيلومتر آن آسفالت  و عمليات اجرايي مابقي در دست اجرا است.

فدايي پروژه راه روستايي  زيرنا – چاهن را به عنوان يكي از طرح هاي اولويت دار حوزه راهسازي در كهگيلويه وبويراحمد دانست و گفت: با بهره برداري از اين جاده بيش از ۵ روستا با جمعيتي افزون بر  هزار نفر از نعمت راه مناسب بهره مند خواهند شد.

وي با بيان اينكه اكثر روستاهاي  استان داراي ميسير سخت گذر و صعب‌العبور هستند، گفت: اميدواريم بتوانيم حداقل با احداث محور ارتباطي مناسب بخشي از مشكلات ارتباطي آن‌ها را هموار كنيم./

نظر شما