شناسهٔ خبر: 80044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به ۲۶۱ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان

س و ب - بازدید ناوگان.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از رسیدگی به ۲۶۱ پرونده تخلف شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای مسافر و کالا در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد افزود: با هدف پیشگیری از بروز تخلفات، ضمن انجام بازدیدهای میدانی و نظارت‌ توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل، تعداد ۱۹ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ که مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل تشکیل که در آنها به  ۱۲۳ پرونده رسیدگی شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته با برگزاری ۱۸ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان، تعداد ۱۳۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان عمده تخلفات رانندگان استان را کسر تجهیزات ایمنی، اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری و مهمترین تخلفات شرکت های حمل و نقل را عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان عنوان کرد و افزود: این اداره کل با توجه به ضرورت خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و استفاده کنندگان از خدمات حوزه حمل و نقل، تمام توان خود را برای جلوگیری از تخلفات بکار می‌گیرد.

کرد گفت: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از بهمن ماه سال ۹۸ علاوه ‌بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده‌ای به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بر لزوم برخورد قانونی و قاطع با متخلفان تاکید کرد و از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست علاوه بر مراجعه حضوری، شکایات خود را از طریق سامانه های تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ جهت رسیدگی سریع به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اطلاع دهند.