شناسهٔ خبر: 80065 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

نیاز مبرم به بهسازی و آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از مسیر جاده اصلی و پرترافیک مشهد - تهران

اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سفر یک روزه به غرب خراسان رضوی از مسیرهای ارتباط زمینی در حوزه شهرستانهای داورزن و سبزوار که بخشی از آن طی سیل دو روز اخیر دچار آسیب شد، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در حاشیه بازدید از راه های ارتباطی شهرستان داورزن واقع در ورودی غربی استان خراسان رضوی اظهار داشت: بهسازی این بخش از جاده اصلی مشهد - تهران با اولویت قسمتهایی که ترافیک سنگین‌تر و خرابی بیشتری دارد ظرف امسال پیگیری می‌شود.

رضا اکبری بیان کرد: عملیات لکه‌گیری سطح جاده کمربند جنوبی شهر سبزوار که در بخشی از جاده اصلی مشهد - تهران قرار دارد در اولویت اجرا قرار دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همچنین به فرسودگی ناوگان راهداری در سطح کشور اشاره و بیان کرد: میانگین عمر ادوات ناوگان بالای ۲۵ سال و دچار فرسودگی بالا است.هم‌اینک از مجموع هشت هزار دستگاه ماشین‌آلات در اختیار سازمان راهداری در سطح کشور کمتر از هزار دستگاه آن سن کاری پایین‌تر از  ۱۰ سال عمر دارند.

اکبری افزود: یکی از راهکارهای نوسازی ناوگان راهداری در ایران خریداری ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات ظرف امسال از تولیدکنندگان داخلی و شرکت هپکو در راستای شعار "جهش تولید" است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درادامه سفر به استان خراسان شمالی در بازدید از محور خسارت دیده بجنورد-آشخانه اظهار داشت : این محور به علت رانش زمین، آسیب دیده و به ناچار مسدود شده است وبرآورد می شود، تا یک هفته دیگر بازگشایی شود.

وی افزود: بجنورد- آشخانه، محور مهم و پرتردد استان و کشور است بنابراین باید به بازگشایی آن سرعت داده شود.اکنون، مسافران عبوری، از محور قدیم تردد می کنند و با  هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مرمت این محور آغاز شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: قرار است با ایجاد کانال و زه کشی، سطح جاده به تثبیت اولیه برسد.

وی خاطرنشان کرد: البته کار مطالعات زمین شناسی و ژئوفیزیک هم انجام می شود تا در صورت نیاز، اقدام اساسی مورد لزوم، برای این محور انجام شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بخشی از اعتبار مورد برای مرمت این محور، از منابع استان و بخشی هم از کمک های این سازمان، تامین می شود.

وی بیان کرد: مرمت محور تخریب شده بجنورد-آشخانه که از صبح دیروز به علت رانش زمین، مسدود شده است، پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بر اساس این گزارش در این سفر یک روزه معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور در محل اجرای پروژه عملیات ساخت قطعه اول و دوم محور عباس آباد - کاهک به طول ۲۵ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان ،از نزدیک در جریان وضعیت اتمام این پروژه در شرق استان سمنان قرار گرفت .همچنین  از پروژه های محور جدید عباس آباد - کاهک (محور اصلی به سمت مشهد) بازدید کرده و به بررسی وضعیت این پروژه با توجه به مشکلات به وجود آمده در خصوص سیل های اخیر و رفع مشکلات پیش رو جهت افتتاح این محور با حضور مسئولان محلی شرق سمنان پرداخت.

گفتنی است معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه سفر یک روزه خود با حضور در محل اداره کل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای استان سمنان ، طی جلسه ای به بررسی موضوعات راهداری ، موانع و مشکلات حمل و نقل جاده ای و رویکردهای حوزه معاونت راهداری استان سمنان پرداخت.