شناسهٔ خبر: 80066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال جاری

بهبود وضعیت ایمنی محورهای روستایی مازندران در اولویت قرار گرفت

کمیسیون معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در اولین جلسه کمیسیون ایمنی مدیریت اجرایی حمل و نقل استان در سالجاری عنوان کرد: ارتقای وضعیت ایمنی محورهای روستایی و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا در دستور کار ماست.

به گزارش روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، حسن جهانیان در این نشست كه با حضور مدیر کل دفتر فنی ، امور عمراني و حمل و نقل  استانداري مازندران و دیگر اعضای کمیسیون در محل استانداری مازندران برگزار شد ، عنوان کرد: با توجه به کاهش سفرها در ایام نوروز به جهت شیوع ویروس کرونا ،افزایش تعداد سفرهای تابستانی پس از پایان دوره شیوع کرونا قابل پیش بینی بوده و لزوم برنامه ریزی جهت ارتقای ایمنی محورها بایستی مد نظر قرار گیرد.

جهانیان با بیان روند کاهشی تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی در ۴ سال متوالی اخیر در سطح محورهاي استان اظهار داشت : با تمام توان در جهت افزايش ارتقاء ايمني جاده هاي مازندران تلاش کرده، چرا كه سر لوحه كاري ما حفظ ، نگهداري و ايمن سازي جاده هاست.

وي ضمن اشاره به اقدامات آشكار سازي نقاط حادثه خيز در محورهاي استان خاطر نشان ساخت : اين اداره كل اقدامات وسيعي را در خصوص آشكار سازي نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهاي فسفري ، نصب جداكننده هاي مياني  و .. در سال گذشته به اجرا درآورد که حاصل آن احراز رتبه سوم استان مازندران در کشور از حیث کاهش تعداد تصادفات فوتی بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان مازندران آموزش و فرهنگ سازي را از جمله عوامل موثر در جهت كاهش تصادفات نام برد و افزود : مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت، تبليغات كافي ،اطلاع رساني عمومي ، آموزش فراگير ، راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

گفتنی است در کمیسیون مربوطه که با هدف رویکرد ارتقاء ایمنی تردد جاده ای  تشکیل شد مواردی چون : تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی نظیر پایانه های مسافری و ناوگان عمومی جهت حفظ سلامت مسافران  و رانندگان و رفع نقاط حادثه خیز و بهبود وضعیت ایمنی محورهای روستایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.