شناسهٔ خبر: 80156 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست بنیاد مسکن گلستان خبر داد

پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان گلستان/توزیع ۵۶ هزار تُن سیمان رایگان

سیل سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان از تکمیل ۱۰۰ درصدی واحدهای تعمیری سیل‌زده استان خبر داد و آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده احداثی را در استان تا تاریخ ۳۰ فروردین اعلام کرد.

سیدمحمدحسینی سرپرست بنیاد مسکن گلستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت بازسازی‌های سیل فروردین ۹۸  را در استان گلستان تا ۳۰ فروردین امسال (۱۳۹۹)، اعلام کرد.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان با یادآوری این مطلب که تعداد کل واحدهای خسارت‌دیده استان ۲۲ هزار و ۳۵ واحد است که از این میزان ۷ هزار و ۷۰۷ واحد احداثی و ۱۴ هزار و ۶۴۵ واحد تعمیری هستند، گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۲۷۶ نفر به بانک های عامل معرفی شدند که از این میزان افراد معرفی شده ۲۸ هزار و ۹۵۲ نفر با بانک عقد قرارداد کرده اند.

حسینی از پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد و افزود: تعمیرات ۱۴ هزار و ۶۵۴ واحد استان ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است.

به گفته وی، برای واحدهای احداثی نیز تاکنون آواربرداری ۴ هزار و ۲۴۸ واحد، پی کنی ۱۰۰ درصدی ۷ هزار و ۶۸۲ واحد، اجرای ۹۶ درصدی فوندانسیون ۷ هزار و ۴۲۸ واحد، اجرای ۹۴ درصدی اسکلت ۷ هزار و ۲۶۹ واحد، اجرای ۸۵ درصدی سقف ۶ هزار و ۵۶۵ واحد و دیوارچینی و اجرای عملیات ساختمان ۷۲ درصدی ۵ هزار و ۵۲۲ واحد تاکنون برای واحدهای احداثی به پایان رسیده است.

وی همچنین از توزیع ۵۶ هزار تن سیمان رایگان در بین سیل زدگان خبر داد.