شناسهٔ خبر: 8018 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سلطانی‌فر:

درآمد ۷.۵ میلیارد دلاری ایران از جذب گردشگران خارجی/ ۵۰ درصد گردشگران زیارتی هستند

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور از درآمد ۷.۵ میلیارد دلاری ایران از جذب گردشگران خارجی خبر داد و گفت: ۵۰ درصد گردشگران زیارتی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مسعود سلطانی‌فر امروز شنبه ۱۶ خرداد در مراسم بازدید مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  گفت: احداث فرودگاه‌ها نقش مؤثری در توسعه گردشگری دارد. ۹۸ درصد گردشگران خارجی که از ایران بازدید می‌کنند در مصاحبه با رسانه‌های خود از امنیت، زیبایی و انحصار به فرد بودن ایران تعریف می‌کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امروز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر داریم که ۵۰ درصد آنها زیارتی هستند،‌ دسته دوم گردشگران فرهنگی- تاریخی ایران هستند که از کشورهایی نظیر اروپا و آسیای غربی به ایران سفر می‌کنند. در بخش گردشگران ورودی باید تا ۱۱ سال آینده (۱۴۰۴) ۲۰ میلیون گردشگر ورودی با درآمد ۳۰ میلیارد دلار داشته باشیم.

سلطانی فر با بیان اینکه ‌درآمد فعلی ما از محل گردشگری ۷.۵ میلیارد دلار است٬ گفت:  ایران باید تلاش کند تا گردشگران زیادی جذب کند و قطعاً تلاش می‌کنیم به زودی مهم‌ترین کانون گردشگری حلال در دنیا باشیم و کانونی امن برای گردشگران مسلمان باشیم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: هدف‌گذاری سال ۱۴۰۴ جذب بیش از ۱۰ میلیون گردشگر از کشورهای شیعه و مسلمان است و مابقی از کشورهایی نظیر چین، روسیه و از این قبیل خواهد بود.

معاون رئیس جمهور افزود: ایران یک ملیون مکان و بنای تاریخی دارد و درواقع یک کشور موزه محسوب می‌شود.

سلطانی‌فر افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار از این یک میلیون مکان شناسایی، ۳۲ هزار مکان ثبت ملی و ۱۷ مکان در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل فرسودگی حمل‌ونقل هوایی کشور و زمین‌گیری بیش از ۴۰ درصد هواپیماها کشورهای حاشیه خلیج فارس از این شرایط ما استفاده کرده و ناوگان خود را توسعه دادند.

معاون رئیس جمهور گفت: از هزار و ۱۰۰ هتل موجود در کشور فقط ۱۳۰ هتل ، ۴ و ۵ ستاره هستند که این رقم باید به ۴۰۰ هتل ۴ یا ۵ ستاره افزایش یابند.

معاون رئیس جمهور گفت:‌ از ۴۰ کشور هدف اصلی جذب گردشگری تا پایان سال در ۲۵ کشور دفتر خصوصی جذب گردشگر ایجاد می‌کنیم و تا پایان سال ۹۵ در هر ۴۰ کشور گردشگر جذب خواهد شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در ایران ۲ درصد GDP از محل گردشگران خارجی و ۶ درصد از محل گردشگران داخلی تأمین می‌شود که باید این رقم توسعه یابد. ایران از نظر انواع مدل‌های گردشگری جزو ۱۵ کشور اول دنیا است و از نظر درآمد جزو سی و ششمین کشور دنیا است.

نظر شما