شناسهٔ خبر: 80184 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ورود و خروج ۲ سامانه بارشی طی هفته جاری در کشور/ پیش‌بینی کاهش و افزایش ۸ و ۹ درجه‌ای دما طی دو روز متوالی دما برای شمال کشور/خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است/ احتمال رگبار در تهران

چند نما از پایانه غرب تهران در یک روز بارانی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آتی اعلام کرد و از ورود و خروج دو سامانه بارشی جدید طی هفته جاری در کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده، تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز یکشنبه ۳۱ فروردین، روی دامنه‌های زاگرس جنوبی، نواحی مرکزی و شرق کشور، بارش خواهیم داشت که گاهی به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید است. بعدازظهر امروز روی ارتفاعات البرز و نواحی از شمال‌غرب کشور، بارش پراکنده را انتظار داریم. فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های خراسان‌جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر خواهد بود و امشب این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

نقشینه ادامه داد: فردا با ورود سامانه دیگری از جنوب به کشور، برای نواحی جنوب و جنوب شرق، رگبار آغاز می شود که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد شد.

وی افزود:  فردا اول اردیبهشت، بر روی ارتفاعات البرز غربی و زاگرس شمالی، رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد و سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب‌شرق افزایش پیدا می کند. همچنین، بخش هایی در بخش هایی از شرق کشور نیز بارندگی گسترش پیدا می کند. در این مناطق، رگبار باران، رعدوبرق، و وزش باد شدید روی این مناطق رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه در مناطق پربارش، بارش تگرگ نیز، پیش بینی شده است. همچنین، در بعداز ظهر سه شنبه بر روی دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز مرکزی و شرقی، بخش هایی از شمالغرب کشور هم رگبار پراکنده خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: چهارشنبه بیشترین فعالیت سامانه در جنوب شرق و شرق خواهد بود. اواخر وقت چهارشنبه نیز این موج از کشور خارج خواهد شد. از بعداز ظهر چهارشنبه مجددا انتظار می رود تا سامانه جدیدی از شمالغرب وارد کشور شود و پنجشنبه در نواحی شمالغرب، بارش ها تداوم پیدا می کند.

وی ادامه داد: از نظر  دمایی بعدازظهر سه شنبه سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد داشت و چهارشنبه ۶ تا ۹ درجه خنک تر می‌شود.

نقشینه گفت: سایر نقاط کشور در پنج روز آینده روند افزایش دما خواهند داشت. فردا و پس فردا نواحی مرکزی در خلیج فارس، مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: تهران نیز امروز آسمانی صاف دارد که بتدریج افزایش ابر برای تهران پیش بینی می شود. اوایل شب نیز، احتمال رگبار در تهران وجود دارد. فردا نیز برای ساعات عصر احتمال بارش‌های پراکنده در تهران پیش‌بینی شده است.

به گفته نقشینه، بیشینه دمای امروز تهران مثبت ۲۲ درجه، فردا به مثبت ۲۳ و پس فردا به مثبت ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین، کمینه دما در شمیرانات ۱۰ و مهرآباد ۱۳ درجه خواهد شد.