شناسهٔ خبر: 80187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل افزون بر ۱۵۸ هزار تن کالا ی اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور

س و ب - حمل کالای اساسی بندر چابهار.jpeg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۸ هزار و ۶۰۶ تن کالای اساسی در فروردین ماه سال جاری از مبدأ بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸۰ درصد در تناژ رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری بندر چابهار را یکی از بهترین مقاصد تخلیه کالاهای اساسی وارداتی عنوان کرد و افزود: این مقدار کالا توسط ۵ هزار و ۹۴۲ دستگاه ناوگان باری از این بندر به سایر نقاط کشور حمل شده است که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و۳۳ دستگاه رشد ۳۳۶ درصدی تعداد سفر برخوردار بوده است.

وی گندم، برنج و ذرت را عمده کالاهای حمل شده در این مدت از مبدأ چابهار به سایر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، سه فروند کشتی جمعاً حامل ۱۵۵ هزار و ۲۹۸ تن کالای اساسی در این بندر پهلو گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با یک فروند و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن کالا، در تعداد کشتی ۲۰۰ درصد و در تناژ وارده ۴۶۵ درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علی رغم بحران کرونا، بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالای استان برای جابجایی کالاهای اساسی و محموله های استراتژیک همچون گذشته و با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی در حال فعالیت است.

باقری در پایان با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای ناوگان حامل کالای اساسی گفت:  اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک از جمله مشوق های پیش بینی شده برای رانندگان کالای اساسی و ضروری است.