شناسهٔ خبر: 80208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

دستور توقف ۶۷ پروژه به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان

حسین صالحی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال ۱۳۹۸ دستور توقف ۶۷ پروژه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسین صالحی در خصوص اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه (ماده ۳۵) در سال ۱۳۹۸ و چشم انداز و برنامه های آن در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده اند و بنا به گزارش های ارسالی ۶۷ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

وی افزود: از مجموع حدود ۲۵۰۰ پروانه صادر شده در سال ۱۳۹۸، تعداد ۵۱۶ بازدید معادل حدود ۲۴ درصد ساخت و ساز های فعال استان توسط ناظرین عالیه این اداره کل انجام شده است.

به گفته صالحی از سال گذشته استفاده از سازندگان مسکن و ساختمان دارای مجوز (مجریان ذیصلاح) نیز مورد تاکید بیشتر این اداره کل بوده و در دستور کار کنترل های نظارتی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کنترل و نظارت دقیق انجام خدمات مهندسی آزمایشگاه های فنی استان نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته نظارت عالیه است که در این راستا فعالیت ۲ مجری ذیصلاح و ۱ آزمایشگاه به حالت تعلیق در آمده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که این بازدیدها در سطح کل استان انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۳۹۹ بازدید از ۶۰۰ پروژه در سطح استان پیش بینی می‌شود.