شناسهٔ خبر: 80217 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد:

افزایش ۴۰ درصدی حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال گذشته/ ارتقاء ۸۵ درصدی تجهیزات بندر امام جهت ارائه خدمات بندری/ارسال ۱۶۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام به نقاط مختلف کشور در فروردین ۹۹

بندر امام مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: آماده به‌کاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا بندر امام خمینی(ره) با وجود رشد حجم محمولات ورودی به ۸۵ درصد ارتقا یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس در این خصوص اظهار کرد: بندرامام خمینی(ره) به عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور در زنجیره تامین کالا و یکی از بنادر کانونی برای کالاهای اساسی به ویژه غلات با اتکا بر دانش فنی بومی و توان داخلی در تعمیر و نگهداری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا موفق شده نقش کلیدی خود را در تامین کالاهای اساسی کشور ایفا کند.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال گذشته ادامه داد: به‌دنبال این افزایش با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بهره‌گیری از بالاترین روش‌های نگهداشت در تجهیزات، اتکا به توان تخصصی داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم گلوگاه‌ها و مشکلات فراروی فرآیند تعمیر و نگهداشت تجهیزات تخلیه و بارگیری رفع کرده و آماده به‌کاری مجموعه تجهیزات این مجتمع بزرگ بندری را  ۸۵ درصد ارتقا دهیم.

دریس اتخاذ روش‌های نوین و علمی مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در تعمیر و نگهداری ادواری و لحظه‌ای  تجهیزات  استراتژیک  را علیرغم افزایش ساعات عملیاتی تجهیزات در طول شبانه روز  را از عوامل  ارتقای آماده به کاری  تجهیزات مذکور اعلام کرد.

تا نیمه نخست فروردین ۹۹ حدود ۱۶۰ هزار تن کالای اساسی با بهره گیری از توان عملیاتی و آماده به کاری تجهیزات استراتژیک در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.