شناسهٔ خبر: 8022 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ظرفیت ترمینال مسافران خارجی فرودگاه مشهد افزایش یافت

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از جابجایی و تفکیک ترمینال‌های ورودی و خروجی خارجی به‌طور رسمی در فرودگاه مشهد خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی٬ محمدباقر قاسم‌زاده با اعلام این خبر گفت: با هدف ارایه‌ی خدمات مطلوب و تسهیلات مناسب به زائران عتبات عالیات و مسافران کشورهای خارجی در فرودگاه مشهد، سالن زیارتی به‌عنوان ترمینال ورودی پروازهای خارجی استفاده می‌شود.

قاسم‌زاده هدف از اجرای این طرح را رفاه حال و کاهش ایستایی مسافران و بهینه‌سازی مصرف انرژی و استفاده مطلوب از فضاهای موجود دانست و افزود: بر این اساس، از این پس کلیه پروازهای ورودی خارجی از ترمینال سه(حج سابق) و کلیه پروازهای خروجی خارجی از ترمینال دو فرودگاه مشهد انجام خواهد شد.

وی افزود: برای انجام این طرح از ماه‌های گذشته مطالعات کارشناسی گسترده‌ای صورت گرفت و با تکمیل زیرساخت‌های لازم برای این پروژه، فضای ترمینال دو٬ به میزان ۲۰۰۰ مترمربع افزایش یافت که در مجموع این فضا به ۲۳ هزار مترمربع رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی افزود: تعداد اندک کانترها در ترمینال دو مشکلاتی را ایجاد کرده بود که هم‌اکنون ۱۳ کانتر دیگر برای خروج مسافران نصب شده‌است.

فضای ترمینال پروازهای ورودی خارجی ۱۰ هزار مترمربع است.ورودی خارجی ۱۰ هزار مترمربع است.

پروازهای ورودی و خروجی خارجی تنها از ترمینال ۲ فرودگاه مشهد انجام می‌شد که با اجرای این طرح در مجموع بیش از ۱۲ هزار مترمربع به فضای ترمینال‌های خارجی اضافه شده است./

نظر شما