شناسهٔ خبر: 80223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازنداران خبر داد

تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه ۴ خطه کردن محور کندوان

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از تسریع در عملیات تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان در محدوده مرزن آباد – دزدبن خبر داد و گفت: قطعه اول محور چهارخطه کندوان به طول ۲/۳ کیلومتر انشالله بزودی آسفالت و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، سید محمد نظری که به اتفاق احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس، غلامی راد  ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرماندار چالوس و سایر مسئولین استانی و شهرستانی از نزدیک از روند تعریض و بهسازی این محور قرار گرفتند،  یادآور شد: محور کرج چالوس در محدوده مرزن آباد – دزدبن با بکارگیری شش اکیپ راهسازی مجزا بصورت همزمان و استفاده از ۷۰ دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی در شش جبهه کاری سرعت بیشتری به خود گرفت .

همچنین در نشست مشترک نظری با مسئولین استانی و شهرستانی در فرمانداری نوشهر، موانع و مشکلات پروژه های حوزه راه و شهرسازی در نوشهر و چالوس از جمله راه دسترسی به بندر نوشهر، مسکن مهر و .... مورد بررسی قرار و راهکارهای مناسبی برای برون رفت از این موانع و تسریع در روند اجرایی پروژه ها تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

وی ضمن اشاره به اينكه ارتقاء و تعريض در محورهاي مازندران نگاه ملي را مي طلبد از عنایت وزارت راه و شهرسازي براي توسعه، بهسازی و ايمني محورهاي استان و نیز استاندار مازندران که طی مکاتبات متعدد با وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت برنامه ریزی داشته اند، قدردانی کرد .

نظری گفت: یکی ديگر از محسنات توسعه جاده ها، رونق بخشی صنعت و بهره گيري مناسب كارخانجات از نهايت ظرفيت توليد خود است.

وی درخصوص مشخصات فنی این پروژه یادآور شد : تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان ( محدوده خروجی شهر مرزن آباد به سمت محور کندوان ) بطول ۱۵کیلومتر با اعتباری معادل ۱۳۵۰ میلیارد ریال در سه قطعه ( قطعه اول به طول ۲/۳ رياقطعه دوم به طول ۲/۷ و قطعه سوم به طول ۱۰ کیلومتر) در سال ۹۷ آغاز  و امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبارات مناسب در مدت زمان تعیین شده بهره برداری و زیر بار ترافیک قرار گیرد .

مدیر کل  راه و شهرسازي استان با تاكيد بر لزوم توسعه زيرساخت هاي مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبيعي و خدادادي، اظهار داشت: توسعه زيرساخت هاي اين استان به ويژه جاده ها، در دستور كار دولت قرار دارد.

وي در خصوص محور كندوان عنوان کرد: راه تاريخي کندوان با قدمت بيش از ۷۰ سال تنها راه ارتباطي زميني غرب استان بوده و در تمام فصل‌ها و روزهاي سال به ويژه مناسبت‌ها و تعطيلات براي جابه‌جايي بار و به ويژه مسافر با وسعتي بسيار گسترده مورد استفاده بهره‌برداران سامانه حمل و نقل جاده‌اي قرار مي‌گيرد.

نظری با اشاره به اهميت محور کندوان اظهار داشت: وضعيت فعلي محور به‌گونه‌اي است که سطح سرويس جاده در ايام تعطيل بسيار پايين بوده و حتي در بسياري از نقاط به علت عدم وجود شانه با عرض کافي، توقف يک اتومبيل به علت خرابي و... موجب انسداد کامل يک لاين و ايجاد راهبندان مي‌شود.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک توجه به بهسازي و بازسازي گذرگاه ديرپاي کندوان که در زيربخش‌هاي متعدد صنعت حمل و نقل جاده‌اي تاثيرگذار است، نتايجي همچون توسعه گردشگري و اقتصاد محلي و افزايش نشاط اجتماعي خواهد داشت.

 نظری ابراز اميدواري کرد در پي رويکرد اخير دانش بنيان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازي شاهد توجه بيشتر به توسعه و تعريض و بهبود سرويس‌دهي محور کندوان باشيم .

گفتنی است، عملیات تعریض و بهسازی محدوده مرزن آباد – دزدبن به طول ۱۵کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۳۵۰ میلیارد ریال از آذر ماه سال ۹۷ آغاز و با سرعت مناسبی در حال انجام است . همچنین عملیات تعریض و بهسازی ۵ کیلومتر از این محور نیز در طی سالیان گذشته به اتمام رسیده و در اختیار کاربران جاده ای قرار گرفته است.