شناسهٔ خبر: 80231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: کاهش ۴۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی

کاهش ۴۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام خبر داد: در فروردین ۹۹ میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان ایلام ۴۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله دلخواه با بیان این مطلب اظهار کرد: در فروردین ۹۹ بیش از دو میلیون و ۵۸۲ هزار خودروی سبک و سنگین در جاده‌های استان تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش دارد.

 وی افزود: در فروردین ۹۹، تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان ۱۹۶ هزار و ۴۴۴ تردد ثبت شده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۷ هزار و ۵۹۷ تردد بوده است که ۴۰ درصد کاهش تردد را نشان می دهد.

دلخواه همچنین به کاهش ۴۱ درصدی خروج خودروها از استان ایلام اشاره کرد و گفت: در یک ماه سپری شده تردد خروجی از استان ۲۰۴ هزار و ۴۳۷ تردد ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل ۳۴۶ هزار و ۹۱۹ تردد ثبت شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان تردد با بیش از ۹ هزار تردد (مجموع رفت و برگشت) در محور ایلام – ایوان بوده و کمترین تردد در محور دره شهر – پلدختر با بیش از هزار و ۸۴۸ تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد از تردد‌ها مربوط به وسایل نقلیه سنگین است، بیان کرد: در این مدت سرعت متوسط تردد خودرو‌ها در محور‌های استان ایلام ۷۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

 لازم به ذکر است؛ هم اکنون ۳۱ دوربین نظارت تصویری ، ۱۳ دوربین ثبت تخلف و ۴۸ دستگاه تردد شمار در جاده‌های استان فعال هستند.