به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی در آیین افتتاح این طرح عمرانی با اشاره به اهمیت این پروژه در ترانزیت کالا و مسافر گفت: اندیمشک دروازه ورودی استان خوزستان است و زیرساخت های آن باید تقویت شود.
وی افزود:با بهره برداری از این پروژه بخش اعظم بار ترافیکی محور اهواز – اندیمشک – خرم آباد در ورودی اندیمشک کنترل و از حجم آن کاسته می شود.
رحمانی ادامه داد: این پل سه طبقه در تقاطع محور ارتباطی اندیمشک به اهواز و اندیمشک به دزفول است که زیرگذر آن به سمت دزفول و رو گذر آن در قسمت کمربندی شهرستان اندیمشک در این مرحله به بهرهبرداری میرسد.
وی افزود: این تقاطع غیر هم سطح در زیباسازی ورودیهای شهرستان و تقویت زیر ساختهای ارتباطی و حمل و نقلی اندیمشک به عنوان قطب مواصلاتی استان و منطقه بسیار موثر است.
وی گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای افتتاح کامل این پروژه 110 میلیارد ریال است و از منابع مالی طرحهای ملی بهره میبرد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با اشاره به اهمیت این زیر تقاطع گفت: تقاطع غیر همسطح کمربندی اندیمشک با بزرگراه اندیمشک ،دزفول در شمال خوزستان به منظور رفع گره ترافیکی در این نقطه طراحی و احداث شد.
خیراله خادمی افزود:این تقاطع در مسیر اهواز به خرم آباد روگذر و در مسیر دزفول به اندیمشک زیرگذر است. ضمن اینکه بخش زیرگذر آن ارتباط دو شهر اندیمشک و دزفول را برقرار کرده و طول آن 400 متر است که در ساخت آن از سازه های بتنی استفاده شده است.
خادمی گفت:در بخش دیگری از این تقاطع پل هوایی برای عبور وسایط نقلیه در جاده کمربندی تهران -جنوب به طول 420 متر و طول هلال آن 70 متر طراحی شده است.
وی ساخت دوربرگردان های همسطح برای دسترسی به چهار جهت و ارتباط مسیرهای چهارگانه را از دیگر ویژگی های این تقاطع برشمرد و افزود: در اجرای کل فازها سامانه روشنایی مناسب نیز طراحی شده است. عملیات اجرایی فاز دوم روگذر نیز از ابتدای سال جاری آغاز شده است.
شهر اندیمشک در مسیر جاده ترانزیتی جنوب، تهران واقع شده و نقش مهمی در حمل و نقل بار و مسافر در این مسیر دارد.
نظر شما