شناسهٔ خبر: 80298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان

همه پایانه‌های مسافری کرمانشاه فعالند/ فروش اینترنتی بلیط‌

مهندس کرمی-‌کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: همه پایانه‌های مسافری کرمانشاه به فعالیت خود برگشته‌اند، اما تعداد مسافر در پایانه‌ها اندک است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، اظهار کرد: با عادی شدن تردد بین شهرها وضعیت فعالیت پایانه‌های مسافربری کرمانشاه نیز به روند عادی خود برگشته و ۱۶ پایانه عمومی و سه پایانه خصوصی در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان شامل ۱۹۶ دستگاه اتوبوس، ۹۰۸ دستگاه مینی‌بوس و ۸۶۶ دستگاه سواری نیز هم اکنون فعال است، البته به دلیل شیوع بیماری کرونا تردد به مقاصد پرخطر کمتر انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، برای جلوگیری از مراجعات غیرضروری و کاهش ازدحام، فروش بلیط نیز کاملا به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت استقبال مردم از سفرهای برون شهری نیز عنوان کرد: به دلیل وضعیت ناشی از بیماری کرونا، تقاضا برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان پایین است، با این وجود تمام موازین بهداشتی و ضدعفونی در این ناوگان انجام می‌شود تا مشکلی برای سلامت مردم رخ ندهد.

کرمی در ادامه از کاهش قابل توجه جابجایی مسافرین توسط ناگان حمل و نقل برون شهری در ایام نوروز هم خبر داد و تاکید کرد: نوروز امسال ۵۸ هزار و ۵۵۳ نفر توسط ناوگان حمل و نقل برون شهری استان جابجا شدند که نسبت به سال قبل کاهش ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد سفرهای انجام شده در نوروز امسال را نیز ۷۷۰۵ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز کاهش ۵۷ درصد تعداد سفرها را شاهد بودیم.