شناسهٔ خبر: 80380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازي استان اردبيل

پرونده مسکن مهر استان اردبیل تا آخر خرداد بسته می‌شود/ عملیات اجرایی احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان آغاز شده است

اردبیل اردیبهشت 03 مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تحویل ۶۵۰ واحد از مساکن مهر ، پرونده مسکن مهر استان اردبیل بسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، محبوب حیدری مدیركل راه و شهرسازي استان اردبيل با حضور در برنامه زنده رادیویی مرکز صدا و سیمای مرکز اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: سهمیه استان اردبیل در حوزه مسکن مهر ۴۱ هزار و ۳۵۶ واحد بوده که تاکنون ۴۰ هزار و ۷۰۰ واحد از آنها تکمیل و به بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی گفت: ۶۵۰ واحد از مجموع مساکن مهر باقی مانده که ۳۱۷ واحد آن عارضه‌دار بوده و در حیطه مسئولیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشگین‌شهر است.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل افزود: تا پایان خرداد ماه سالجاری با تکمیل ، بهره برداری و تحویل واحدهای باقیمانده پرونده مسکن مهر استان اردبیل بسته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن را به عنوان پروژه متفاوت‌تر از مسکن مهر بیان کرد و گفت: به دنبال دغدغه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از سال گذشته مقدمات اجرای این پروژ‌ه شروع شد که سهمیه استان اردبیل ۴ هزار واحد تعیین شده است.

وی از تامین زمین یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی تولید مسکن و انعقاد قرارداد با پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها خبر داد و تصریح کرد: ساخت ۵۰۰ واحد از این تعداد با تحویل زمین برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده و قرار است بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت  استان اقدام به ساخت و ساز نموده و پس از تکمیل تحویل متقاضیان نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به احداث ۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی با تامین زمین در پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: در مجموع عملیات احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان شروع شده و مابقی سهمیه استان که یک هزار و ۳۰۰ واحد در مناطق بافت فرسوده است، با تامین تسهیلات مورد نیاز توسط پیمانکاران اجرایی خواهد شد.

وی گفت: به هیچ وجه در تامین زمین مورد نیاز این واحدها مشکلی وجود ندارد و قرار است در قالب طرح مسکن یکم تسهیلات برای یک هزار و ۲۰۰ واحد نیز پرداخت شود.

حیدری افزود: در سال جهش تولید بیشترین تاکید در حوزه مسکن بر اجرای پروژه‌های مشارکتی است که از یک ماه پیش در شهرک ولایت عملیات اجرایی احداث ۲۲۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

‌مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با همراهی نهادهای دیگر به ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) و بنیاد مسکن استان که سابقه طولانی در ساخت و ساز و تولید مسکن دارند کارهای عملیاتی و اجرایی را در این حوزه شروع کرده است و سعی خواهد شد از تجربیات گذشته در روند کارها استفاده شود.