شناسهٔ خبر: 80442 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی اعلام كرد

برنامه‌ریزی برای اجرای ١٥٠٠پروژه نگهداری ابنیه فنی راه در سال ۹۹

محمدرضا زمانیان ​در سال جاری برای اجر ای ١٥٠٠ پروژه تعمیر و نگهداری ابنیه فنی با اعتبار ١١٤٠ میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا زمانیان مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی  با اشاره به ‌ گزارش عملكرد سال ۱۳۹۸ اظهار داشت :  گزارش مذکور از تعمیر اساسی پل‌‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر و اعتباری معادل ۱۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع خسارات ناشی از سیل حکایت دارد.

وی افزود: در سال گذشته تعمیرات اساسی پل‌ها و سایر ابنیه فنی با تاكید بر اولویت پل‌های بزرگ انجام گرفت.

مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این كه «درسال گذشته ۴۳۷ دستگاه پل آسیب دیده ناشی از سیل با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال از منابع عمومی مورد بازسازی قرار گرفت»، گفت: در همین مدت ۴۱۵ دستگاه پل با اعتبار ۱۱۰۴ میلیارد ریال و ۷۰ دستگاه تونل با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی و عمومی تعمیر و نگهداری شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، زمانیان با اشاره به برنامه‌های دفتر نگهداری ابنیه فنی این سازمان در سال جاری به عنوان سال جهش تولید بیان داشت: در سال جاری مقرر شده است ٧٢٦ دستگاه پل مورد تعمیرات اساسی قرار گیرد، همچنین تنقیه و احدا ث رادیه و برید و تعمیرات آبرو‌ها و پل‌های كوچك به تعداد ٦٤٨ دستگاه انجام شود.

وی «تعمیر و پاكسازی و شستشوی دستگاه كانال هدایت آب و دیواره تونل‌ها»، «تعمیر و اجرای دستگاه درزهای انبساط پل‌ها با اولویت درز پلیمری»، «تعمیر ١٥٠مورد قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل‌ها»، «١٠٠ مورد آب بندی سطح، تعمیر آبچكان و شستشوی عرشه پل‌های بزرگ » و«١٥ مورد بازسازی دیوار حائل و گالری» از دیگر برنامه‌های مهم دفتر نگهداری ابنیه فنی راه در سال جهش تولید است.