شناسهٔ خبر: 80448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

امسال ۱۶ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های کرمانشاه ایمن می‌شود

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از شناسایی ۶۶ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: بنا داریم امسال ۱۶ مورد از این نقاط را اصلاح کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه فریبرز کرمی گفت: به مناسبت روز امینی حمل و نقل (هفتم اردیبهشت) در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در سطح جاده‌های استان کرمانشاه ۶۶ نقطه پرحادثه شناسایی شده، اظهار کرد: سال گذشته یازده نقطه حادثه‌خیز را در جاده‌های استان اصلاح کردیم و امسال برای اصلاح ۱۶ نقطه دیگر برنامه داریم.

وی عنوان کرد: اصلاح این ۱۶ نقطه اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصد در حال انجام است و کار با روند مناسبی پیش می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه دوربرگردان‌ها را نیز از دیگر نقاطی دانست که می‌تواند باعث حادثه‌خیزی در جاده‌ها باشد و افزود: سال گذشته ایمن سازی و آشکارسازی ۴۶ دوربرگردان را انجام دادیم و امسال برنامه داریم ۶۵ دوربرگردان دیگر را ایمن کنیم.

کرمی با بیان اینکه نصب علائم جاده‌ای هم می‌تواند به ایمن‌سازی راه‌ها کمک کند، از برنامه‌ریزی برای نصب ۹۵۰۰ تابلو در جاده‌های کرمانشاه برای سال جاری خبر داد و اضافه کرد: برای نصب ۱۰۵۰ تابلو اطلاعاتی در جاده‌های استان نیز برنامه داریم.

به گفته این مسئول، برای نزدیک به ۲۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیز برنامه‌های ارتقا ایمنی در زمینه خط کشی سرد، احداث روشنایی نقطه‌ای، نصب نیوجرسی و گاردریل و... در برنامه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایمن سازی راه‌ها مربوط به همه جاده‌ها می‌شود و محدود به جاده‌های خاصی نیست، عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری که وجود دارد، محورهای پرتردد و پرحادثه در اولویت هستند.