شناسهٔ خبر: 80454 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد

کاهش ۱.۳ درصدی تصادفات جاده‌ای در سال ۹۸/ همکاری ناجا و وزارت راه و شهرسازی به کاهش تصادفات جاده‌ای منجر می‌شود

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه وشهرسازی با نیروی انتظامی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی را در کاهش تصادفات جاده‌ای و کنترل نظارت بر جاده‌های کشور موثر برشمرد و از کاهش ۱.۳ درصدی تصادفات در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: تفاهم بسیار کاملی با وزارت راه و شهرسازی در خصوص مدیریت حمل و نقل عمومی جاده‌ای منعقد شده است. اقدامات بسیاری خوبی در نیرو انتظامی و وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گزارشی به ارایه آمار تصادفات سال گذشته که روند کاهشی داشت پرداخت و این روند کاهشی را ناشی از همکاری وزارت راه و پلیس برشمرد. هادیانفر افزود: بعد از دو سال روند افزایشی تصادفات جاده‌ای در سال های ۹۶ و ۹۷، روند تصادفات در سال ۹۸، کاهشی شد.

هادیانفر ادامه داد: در سال ۹۶، آمار جانباختگان از تصادفات جاده ای ۱.۲ بود و در سال ۹۷ با روند افزایشی این آمار به ۱.۷ رسید. سال گذشته با دستوراتی که فرمانده نیروی انتظامی صادر کرد و همراهی و همکاری وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه شاهد روند کاهشی تصادفات بودیم که برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی توضیح داد: در آذرماه ۹۸، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم و در دی‌ماه ۹۸ وضعیت در خصوص روند کاهشی تصادفات بسیار مطلوب بود و  در بهمن ۹۸، به ۲.۲ درصد کاهش دست یافتیم. با ورود کرونا البته روند کاهشی تصادفات قابل پیش بینی بود. در مجموع ۱.۳ درصد روند کاهشی تصادفات ثبت شد.

وی انعقاد تفاهم نامه نیروی انتظامی با وزارت راه و شهرسازی را که در یکی از آنها بر پویش مردمی نیز تاکید شده است، راهکاری برای روند کاهشی شدن تصادفات جاده ای و افزایش انضباط در حمل و نقل جاده ای برشمرد.

هادیانفر اظهار امیدواری کرد تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی، تا سال ۱۴۰۰ تصادفات جاده‌ای در کشور به ۳۱ درصد کاهش برسد.