شناسهٔ خبر: 80488 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات «هما» صورت گرفت

انجام اصلاحیه تقویت درب کابین خلبان هواپیمای فوکر F-۱۰۰

بازگشت هواپیمای فوکر 100 «هما» به خط پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» توانست اصلاحیه تقویت درب کابین خلبان هواپیمای فوکر F-۱۰۰ را به منظور ارتقای سطح امنیت کاکپیت هواپیما به انجام برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وجود تحریم‌های حاکم بر صنعت حمل و نقل هوایی ایران از سوی استکبار، موجب شد تمامی اقدامات تعمیراتی ناوگان فعال «هما» با اتکا بر پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی متخصصان مهندسی و تعمیرات «هما» انجام شود.

در این راستا، متخصصان مهندسی و تعمیرات «هما» برای نخستین بار در کشور موفق شدند از طریق مهندسی معکوس سیستم، با تهیه دستورالعمل‌های مربوطهCockpit door ،Locking System و Door Monitoring را با موفقیت بر روی یکی از هواپیمای فوکر F-۱۰۰ «هما» نصب و راه‌اندازی کنند.

این اقدامات که در راستای اجرای الزامات آیوسا و تقویت کابین خلبان هواپیمای فوکر F-۱۰۰ در مواقع ضروری انجام شد، به مدد دانش و تلاش شبانه‌روزی متخصصان مهندسی و تعمیرات «هما» صورت گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما» گفتنی است، تمامی اقدامات با دریافت تاییدیه‌های لازم از سوی مراجع ذیصلاح بر روی هواپیمای فوکر F-۱۰۰ انجام پذیرفت.