شناسهٔ خبر: 80494 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه کرمانشاه خبر داد

آماده شدن باند اضطراری فرودگاه کرمانشاه/افزایش ظرفیت اپرون فرودگاه/تلاش برای راه‌اندازی پروازهای بین المللی

مجتبی بیاتی مدیر کل فرودگاه کرمانشاه از آماده شدن باند اضطراری فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

مجتبی بیاتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این که در سال ۹۶ پروژه بهسازی باند و عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه را شروع کردیم، گفت: این پروژه شامل تبدیل تاکسی وی به باند اضطراری، توسعه اپرون و در نهایت بهسازی باند اصلی است.

بیاتی افزود: در سال ۹۸ پروژه تبدیل تاکسی وی موازی به باند اضطراری آماده شد و اکنون کار خط کشی آن در دست انجام است و به محض جابه جایی اراضی که باید انجام شود، باند دوم عملیاتی خواهد شد و باند اصلی را برای بهسازی به دست پیمانکار خواهیم سپرد.

او با بیان این که باند اصلی در سال ۱۳۵۰ ساخته شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۷۵ یک روکش روی باند انجام گرفت و دیگر اقدام خاصی دراین زمینه انجام نشد، بنابراین نیاز به بهسازی دارد اما به دلیل اینکه فرودگاه تعطیل نشود، تاکسی وی موازی که به عنوان محل خزش هواپیماست را تبدیل به باند اضطراری کردیم.

وی در خصوص توسعه اپرون فرودگاه نیز توضیح داد: اکنون ۴ استند هواپیما داریم که با توسعه اپرون این تعداد به ۸ استند افزایش می یابد، اکنون یک سوم کار را به پیمانکار سپرده ایم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به این که کل پروژه شامل بهسازی باند و توسعه اپرون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: فرودگاه کرمانشاه رتبه دهم نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را در بین فرودگاه‌های کشور دارد.

او با بیان این که قبل از شیوع کرونا هفته ای ۱۲۰ تا ۱۳۰ پرواز از طریق فرودگاه کرمانشاه انجام می شد، ادامه داد: مقاصد پروازی ما بیشتر تهران، مشهد، کیش، عسلویه، بندرعباس و قشم بود، اما بعد از شیوع کرونا پروازها منوط به تهران شد.

وی افزود: البته با توجه به در خواست و افزایش متقاضیان از هفته گذشته در مسیر مشهد و عسلویه مجددا اجازه پرواز داده شد، البته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی که ابلاغ شده است.

بیاتی در خصوص این که قبل از شیوع کرونا برنامه افزایش پروازها را داشتیم، در این باره توضیح داد: تصمیم بر این بود که برای شیراز و شهرهای شمالی پرواز داشته باشیم، در مقاصد بین المللی نیز راه اندازی پرواز به استانبول، دوبی و نجف را در دستور کار داشتیم و امیدواریم بعد از رفع بیماری کرونا بتوانیم این پروازها را راه اندازی کنیم.