شناسهٔ خبر: 80501 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

بحران کرونا فرصتی برای تحقق مسئولیت اجتماعی مسئولان و شهروندان/انجام تبلیغات محیطی در مناسبت‌های پیش‌رو/دستورالعمل نحوه برگزاری مراسم ارتحال امام (ره)تدوین می‌شود

جلسه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، بحران کرونا را فرصتی برای تحقق مسئولیت اجتماعی مسئولان و شهروندان در قبال یکدیگر عنوان کرد و بر ایجاد روحیه همدلی و جریان سازی برای کمک به همنوعان توسط بخش های فرهنگی مجموعه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدقاسم بی‌نیاز رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه‌و‌شهرسازی در جلسه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی، بر نقش کنترلی و نظارتی بخش‌های فرهنگی در کنترل پروتکل‌های بهداشتی توسط کارکنان و لزوم حمایت از خانواده هایی که بر اثر این بیماری، عزیزان خود را از دست داده‌اند، در برنامه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته بسیاری از برنامه‌های وزارتخانه تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفت، گفت: یکی از کارهای مهم و استراتژیک شورای فرهنگی ملاحظات ویروس کرونا در ستاد وزارتخانه و استان‌هاست. بدین‌معنا باید میزان تاثیرگذاری این بیماری در کارکنان وزارت راه و شهرسازی و خانواده های آنها سنجیده و در این رابطه، اطلاعات دقیق به دست آید. اینکه چه تعداد از خانواده ها به کرونا مبتلا شده اند و چه افرادی سرپرست خانوار خود را از این بیماری از دست داده اند.

بی نیاز در بخش دیگری از صبحت های خود به تاثیر بیماری کرونا در برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) در خردادماه امسال اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس اعلام های قبلی، مراسم ارتحال امام (ره) امسال به سیاق سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود. اما در عین حال به دلیل اهمیت موضوع، در حال برنامه ریزی هستیم و پیشنهاد می شود تا نحوه برگزاری مراسم مختلف را طبق دستورالعمل تدوین کرده و بر اساس آن اقدام کنیم.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از انتشار کتابچه اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با ویروس کرونا خبر داد و افزود: کتابچه در دو نوبت بر اساس عملکرد کمیته بحران وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است.

بی نیاز همچنین تاکید کرد: در خصوص مناسبت های پیش رو باید بر روی تبلیغات محیطی متمرکز شویم.

این مقام مسئول در عین حال انجام بخش دیگری از فعالیت های فرهنگی را به ویژه در بخش برون سازمانی تقویت بُعد مسئولیت اجتماعی در خصوص موضوع کرونا عنوان کرد و گفت: هم اکنون در استان های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان شرایط مناسبی وجود ندارد. بدین معنا که کرونا بیکاری را در حوزه مرزنشینان گسترش داده است. به همین دلیل به نظر می رسد باید در این خصوص با بُعد اجتماعی به ارایه راهکارهایی دست یابیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در استان سیستان و بلوچستان می توانیم از سازمان بنادر و دریانوردی بخواهیم تا مسئولیت هایی را که در استان سیستان و بلوچستان در خصوص مرزنشینان انجام داده است را تشریح کند و به تشریح ابعاد عملکرد خود در حوزه مسئولیت اجتماعی آن استان بپردازد.

بی نیاز بر جریان سازی های اجتماعی برای ایجاد روحیه همدردی تاکید کرد و گفت: هم اکنون بحران کرونا، برای بسیاری از شهروندان در اقصی نقاط کشور مشکلات عدیده ای را از منظر بیکاری ایجاد کرده است. در حال حاضر، شرایط مستاجران در واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری بعضا شرایط مناسبی نیست و بسیاری از کسب و کارها با آسیب مواجه شده اند. در این زمینه، ضرورت دارد تا راهکارهایی ملاک عمل قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون در آستانه ورود به فصل نقل و انتقالات واحدهای مسکونی هستیم و باید بتوانیم راهکاری ارایه بدهم تا مشکلات مردم را حل و فصل کنیم. مناسب است تا جریان های اجتماعی ایجاد کرده تا مالکان نسبت به مستاجران رافت بیشتری داشته باشند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بر بازرسی های کنترلی برای رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بخش های فرهنگی تاکید کرد.