شناسهٔ خبر: 80551 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه در ۱۵ استان‌ پربارش/دریای‌خزر و خلیج‌فارس طی دو روز مواج است

هوای بارانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد در ۱۵ استان کشور منجر به آبگرفتگی معابر می‌شود، وضعیت جوی کشور را در ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز چهارشنبه در نیمه‌غربی کشور و در مناطقی از شمال‌شرق بارش باران و در برخی مناطق رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد، پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها امروز مربوط به استان‌های زنجان، قزوین، البرز، همدان و مرکزی، کرمانشاه، کردستان، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی اصفهان و شمال شرق خوزستان و نیمه غربی استان های فارس و بوشهر، است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، با توجه به این شرایط بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر و همچنین برخورد صاعقه نیز برای این مناطق پیش بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: فردا پنجشنبه بارش در بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، ادامه دارد که به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود. مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهند داشت و روز جمعه در نوار شمالی کشور به ویژه بخش‌های شمال‌شرق، فعالیت سامانه، ادامه خواهد یافت.

وی افزود: سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت جمعه از کشور خارج می‌شود. مجددا سامانه بارشی جدیدی از شنبه از نوار غربی وارد کشور می‌شود که ابتدا نوار غربی کشور و به تدریج نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز یکشنبه به جز جنوب‌شرق کشور در بیشتر مناطق، هموطنان شاهد بارش خواهند بود. امروز دریای‌خزر و پنجشنبه مرکز و شمال خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: تهران امروز آسمان کمی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت. در اوایل شب نیز برای پایتخت، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. حداکثر دمای امروز تهران به ۲۳درجه سانتیگراد خواهد رسید و حداقل دما نیز به مثبت ۱۲ درجه می‌رسد.