شناسهٔ خبر: 80565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی فارس؛

اختصاص بیش از ۳۸۰ هزار متر مربع زمین به مسکن محرومین در سه شهر استان فارس

IMG_7623.JPG معاون املاک حقوقی راه و شهرسازی فارس گفت: ۳۸۳۴۵ مترمربع زمین تاکنون در سه شهر استان فارس در راستای طرح تامین زمین مسکن محرومین و نیازمندان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی فارس، حسین ذوالقدر معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی فارس افزود: در راستای طرح اقدام ملی مسکن و با توجه به بخشنامه ابلاغی در جهت تامین مسکن محرومین قرارداد واگذاری زمین به تعداد ۴۳۴ واحد مسکونی در شهرهای قائمیه، دبیران و نیریز زمین مسکونی تامین و طی قراردادهای جداگانه به منظور ساخت مسکن محرومین تحویل بنیاد مسکن استان شد.

ذوالقدر تصریح کرد : مساحت تخصیص یافته در این قراردادها جمعا به مساحت ۳۸۳۴۵ متر مربع زمین با کاربری مسکونی بوده که به ترتیب در شهر قائمیه ۱۰۰ قطعه مسکونی به مساحت جمعا ۲۲۶۶۸ مترمربع به منظور احداث ۲۰۰ واحد مسکونی ، و در شهر دبیران ۸۱ قطعه مسکونی به مساحت جمعا ۱۲۶۶۷ متر مربع جهت احداث ۱۶۲ واحد مسکونی و در شهر نیریز یک قطعه آپارتمانی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع بمنظور احداث ۷۲ واحد مسکونی می باشد که با همکاری و تولیت اداره کل بنیاد مسکن استان فارس جهت محرومین و نیازمندان واجد شرایط احداث و تحویل خواهد شد.

معاون املاک و حقوقی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به ابلاغ سیاست های وزارت متبوع و سازمان ملی زمین ومسکن مساحت قابل توجهی از اراضی مسکونی جهت طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافته که بزودی قراردادهای واگذاری آن در قالب های مختلف با متولیان امر منعقد و اجرای طرح عملیاتی میشود.

وی در بخش دیگری از گزارش افزود : در بیش از۸۰ درصد شهرهایی که ثبت نام طرح اقدام ملی صورت پذیرفته با همت و مساعدت مسئولین محترم ارشد استان ، تامین زمین انجام شده و در قالب تغییر کاربری و الحاق به محدوده در شهرهای دارای متقاضی ، زمین مسکونی آماده واگذاری قرار گرفته است .

 ذوالقدر در خصوص شهر شیراز نیز خاطرنشان کرد که با توجه به هماهنگی بعمل آمده با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تعداد ۵ قطعه زمین مسکونی به مساحت  ۱۶۸۰۸ متر مربع جهت احداث ۴۶۰ واحد مسکونی در قالب ثبت شدگان طرح اقدام ملی مسکن در شرف انعقاد قرارداد واگذاری می باشد که بزودی این مهم صورت می پذیرد.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی گفت : در برخی از شهرها سازمان ملی زمین ومسکن و اداره کل فاقد زمین دولتی و ملی مناسب جهت تخصیص در طرح اقدام ملی مسکن بوده که تقاضا دارد با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها بخصوص شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر ، اراضی ملی به اداره کل راه و شهرسازی تحویل و تحول تا روند تغییر کاربری و با الحاق به محدوده تسریع و در جهت واگذاری به متقاضیان واجد شرایط از طریق کارگزاری بنیاد مسکن استان فارس اقدام شود.

او  اظهار امیدواری کرد که با توجه به انعقاد سه قرارداد مورد اشاره در شهرهای قائمیه ، دبیران و نیریز ، روند واگذاری زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن ، سرعت بیشتری یافته و همچنین در موضوع ساخت و احداث مسکن موضوع طرح اقدام ملی مسکن در سالجاری شاهد افتتاح پروژه های مسکونی جهت محرومین و نیازمندان واجد شرایط باشیم.