شناسهٔ خبر: 8057 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یزدانی مطرح کرد:

طرح جامع مسکن شناور است/ مبنای طرح آسیب‌شناسی برنامه‌های مسکن ۵۰ سال اخیر است/ لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی «زمین»

نشست خبری معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مدیر علمی طرح جامع مسکن از لحاظ شدن وضعیت اقتصادی خانوارهای کم‌درآمد، سکونتگاه‌های غیر رسمی و شرایط مناطق مختلف جغرافیایی کشور در تدوین نهایی این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فردین یزدانی در نشست خبری صبح امروز یکشنبه ۱۷ خرداد در محل وزارت راه و شهرسازی با بیان برخی ویژگی‌های این طرح گفت: طرح جامع مسکن بر مبنای آسیب‌شناسی پنج دهه برنامه‌ریزی مسکن در کشور بوده است که این آسیب‌شناسی درس‌های زیادی برای گروه تدوین طرح جامع مسکن به همراه داشت.

مدیر علمی طرح جامع مسکن با اشاره به شرایط متلاطم اقتصادی کشور ادامه داد: به همین دلیل طرحی که تدوین شده برنامه‌ای شناور است تا بتوان در طولانی‌ مدت برنامه‌های آن را عملی کرد.

وی طراحی نظام پایش اجرای طرح جامع مسکن را از نقاط قوت این طرح دانست و اظهار کرد: در مرحله تدوین طرح جامع، مسئولان وزارت راه و شهرسازی را از مشکلات اقتصادی موجود جامعه و مشکلات احتمالی در آینده آگاه کردیم تا در شناور بودن این طرح ما را همراهی کنند؛ ضمن اینکه در مطالعات طرح جامع، شرایط خاص مناطق مختلف کشور، وضعیت اقتصادی خانوارهای کم‌درآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی بررسی و لحاظ شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف مرحله آخر تدوین طرح جامع مسکن را نیازسنجی جمعیت ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر به زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز عنوان و خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی به یک بانک جامع اطلاعاتی زمین نیاز دارد تا تمام طرح‌ها و برنامه‌ها بر اساس آمار موجود در این بانک اطلاعاتی، اجرایی شود.

وی به همکاری ۳۵۰ «نفر ـ ماه» در تدوین طرح جامع مسکن اشاره کرد و گفت: ۱۳ تن از خبره‌ترین کارشناسان اقتصاد مسکن در تدوین این طرح مشارکت داشته‌اند؛ همچنین ۷۰ جلسه کارشناسی با مدیران وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیئت دولت، نمایندگان ‌مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای درگیر در اجرای این طرح برگزار شد./

نظر شما