شناسهٔ خبر: 80595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار کرمانشاه از پایانه مرزی پرویزخان

کرمانشاه استاندار کرمانشاه از پایانه مرزی پرویزخان و روند عملیات اجرایی طرح گمرک جامع پایانه مرزی پرویز خان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، هوشنگ  بازوند، استاندار کرمانشاه،  به همراه حاتمی، معاون اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه و فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از  امکانات و زیرساخت های پایانه مرزی پرویزخان بازدید کرد.

 بازوند در جریان این بازدید گفت: بازگشایی مرزهای شیخ صله و‌ شوشمی در روز شنبه مشکل شلوغی صف کامیون ها حل می شود.

وی ادامه داد:  بزرگترین شاهراه اقتصادی کشور با عراق به دلیل بسته شدن مرزهای جنوبی شاهد تردد بیشتر برای صادرات هستیم و امروز با حضور مدیران ذی ربط تمهیدات لازم برای حل مشکلات رفاهی رانندگان اندیشیده شد.

استاندار کرمانشاه افزود: به دلیل شیوع کرونا این مرز بسیار شلوغ شده و هم اکنون ۴۵۰۰ کامیون در صف هستند که به طور میانگین چهار شبانه روز توقف وجود دارد و‌ باید امکانات مناسب برای رانندگانی که در این ایام فعال و‌ پرتلاش هستند، مهیا شود.

بازوند گفت: این روزها در شرایط متأثر از بیماری کرونا شاهد جهش صادرات و رونق مبادلات مرزی هستیم ‌به گونه‌ای که صادرات از مرز پرویز خان در فروردین ماه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:برای توسعه صادرات و‌ تسهیل فرآیندهای تجاری امروز از دکتر شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه دعوت کردیم که در مرز پرویز خان مشکلات صادرات تره بار را بررسی و زمینه افزایش مبادلات تجاری را به عراق با تسهیل شرایط و رفع مشکلات فراهم نماید.